Skoftebyn-B VS LEIF-B

B-laget vann mot Skoftebyn.

I och med att ordinarie referent av B-lagsmatcherna är på semester övergick det på mig att skriva referatet om matchen mot Skoftebyn B.

Detta blir alltså som en punktmarkering av en spelare d.v.s. mig.

( min=minut )
Min. 1 Hansson sprang inte på ett inkast som jag varit med och kämpat till oss.

Min  2 Jag fick en knuff i ryggen men domaren blåste inte frispark.

Min. 4 Bollen gick över mig och Skoftebyn fick till en farlig nick utanför Emils vänstra stolpe.

Min. 5 Jag bröt på mittplan men bollen gick till Skoftebyn

Min. 7 Vi fick en frispark som jag inte var direkt inblandad i.

Min. 13 En Edetspelare (inte jag) fällde en Skoftebyspelare utanför vårt straffområde, bollen tippar Emil i Stolpen.

Min. 15 Markku byter med Berg som egentligen skulle varit avbytare från början.

Min. 19 Kalabalik framför Skoftebyns mål, jag kommer inte åt bollen riktigt men Nisse sköt ett löst skott som inte gick igenom alla ben som var ivägen.

Min. 20 Nisse skulle passa mig men bollen gick för långt framför och Skoftebyn bröt.

Min. 23 Nihad sköt strax utanför på ett inlägg från Jon, anfallet drogs upp av mig tillsammans med Sandbäck, mycket snyggt anfall.

Min. 24 Två motståndare tog mig från vart sitt håll, jag stod på benen men dom ramlade båda två, bollen gick till vårt inkast, inkastet kastades dock över mig och Skoftebyn rensade undan.

Min. 29 Inkast strax över mig igen, bollen ut till Sandbäck som sköt strax utanför krysset.

Min. 30 Sandbäck kastade inkast till mig, jag spelade tillbaka till Sadbäck som slog ett dåligt inlägg.

Min. 31 Jag blev nedsparkad på mittplan och vi fick frispark.

Min. 34 Hörna till Skoftebyn som nickades utanför, jag var för långt från bollen för att kunna ingripa.

Min. 35 Jag fick en passning från Jon som var lite för lös, Skoftebyn hann imellan.

Min.36 Hansson slog ett inlägg mot Nihad som tog på mittbacken och gick via målvakten in i mål, 1-0 till oss. Jag var med i uppbyggnadsfasen av anfallet genom att dra på mig motståndare och därigenom skapa större yta till medspelarna.

Min. 38 Jag bröt bollen som dock gick ut till inkast.

Min 39 Vi får en frispark som jag nickar strax över ribban.

Min. 41 Skoftebyn nickar över.

Min. 43 Jag vinner en nickduell, Skoftebyn tar andrabollen.

Min. 44 Jag slår en fin passning till Lindsten, anfallet rinner ut i sanden.

Paus. Jag och Sandbäck har spelat mycket bra tillsammans på högerkanten, Skoftebyn hade dom första 25 minuterna och vi dom sista 20.

I paus går Lindsten av med ont i fötterna, Berg kkommer in igen.

Andra halvlek, min. 1 Jag får en knuff i ryggen i en höjdduell, domaren blåser inte.

Min. 2 Skoftebyn har ett farligt skott utanför.

Min. 4           Jag vann en nickduell till Nihad som spelar till Hasse som fixar hörna. Det blir en dubbelhörna och den andra nickar jag strax över.

Min. 6 Skoftebyhörna avslutas med ett farligt skott.

Min. 8 Nisse blir nedsparkad och får frispark.

Min. 10 Vi får en frispar som Karlsson slår till Berg som slår ett farligt inlägg, ingen når inlägget och själv var jag långt från situationen.

Min 11 Jag bröt till vårt inkast.

Min.12 Efter en Skoftebyhörna springer Skoftebyn ner Berg som får frispark, varning till Skoftebyspelaren.

Min. 13 Jag vann en nickduell.

Min. 14 Jag passade till Hasse.

Min 15 Berg tappade bollen och Skoftebyn fick en farlig chans som dom sköt utanför.

Min. 17 Jag missade i en höjdduell.

Min. 18 Varning igen på Skoftebyn efter tackling på Nisse

Min. 19 Jag blev tvungen att knyta skon.

Min. 20 Först bröt jag till Nihad och sen stressade jag och Nihad Skoftebyn till inkast.

Min. 21. Jag fick en frispark mot mig ???? Emil boxade ut frisparken snyggt.

Min. 24. Jag bröt på mitten, bollen förlorade sen av mina medspelare.

Min. 28 Jag bröt till Hasse som sprang snyggt igenom men sköt i burgaveln.

Min. 29 Nihad gick ut och Lindsten kom in igen.

Min. 30 Sandbäck nådde mig inte riktigt med en passning, bollen gick vidare till Nisse som sköt på målvakten.

Min. 33 Jag höll i bollen på mitten men hittade inga spelalternativ.

Min. 35 Emil räddade återigen ett skott från Skoftebyn.

Min 36 Jag får kramp och Nisse lillebror Linus gör B-lagsdebut. Hansson går ned på mittfältet och Linus går in på topp.

Min. 38 Nisse får frispark för knuff och Hasse skuter skyhögt över.

Min. 43 Hasse fälld, vi håller bollen och matchen är slut.

Sammanfattning: Förutom mig så var dom bästa spelarna Markku och Sandbäck Sandbäck passade mig många gånger, ett par av Emils räddningar skall också nämnas, Hasses sista match tråkigt nog, vi hoppas han kommer tillbaka i framtiden.

Hoppas ordinarie skribent är tillbaka nästa match.

Martin Erlandsson