Vinst mot Gauthiod

Igår va A-laget iväg och spelade sista träningsmatchen innan serie premiären mot tippade serie segrarna IK Gauthiod (Div 4).

Det va ett lite virrigt LEIF i början av matchen då man inte riktigt fick ordning på positionerna och man kom inte riktigt in i närkamps spelet! Så det var Gauthiod som hade dom farligaste lägena och spelat i början av matchen men ju mer matchen gick kom LEIF spelarna in i matchen och efter ett långt inkast av Magnus Hansson kom bollen tillbaka till samma person som kunde slå ett inlägg till Nils Olofsson som kunde göra 1-0 till Edet! Sen kunde man även göra 2-0 efter att Martin Erlandsson "snott" bollen av en Gauthiod spelare på mittplan och passat in bollen till Magnus Hansson som kunde göra 2-0, genom ett snabbt skott nästan i krysset! 2-0 blev även halvtidsresultatet!

Andra halvlek fortsatte LEIF spela lika bra som man gjorde i första och Gauthiod kom inte till många farliga lägen, däremot skapade faktiskt Edet en del farliga lägen men nåt mer mål framåt blev det inte! Däremot fick Gauthiod in en reducering men nån kvittering va dom väl egentligen inte så nära!!

Sammanfattningsvis får man säga att man gjorde en mycket bra match och att lyckas vinna mot ett tippat topp lag i   Div 4 så här innan serie premiären borde stärka självförtroendet hos spelarna!! Får hoppas på en lika bra match på Lördag då man allstå tar emot Södra Härene på Ekaråsen för serie premiär! Kl. 15.00 börjar matchen! Välkomna!

OBS! Glöm inte lämna in LEIF Tipset, endast 6 dagar kvar till deadline =)