Oavgjort i andra Serie matchen!

Igår onsdag var A-Laget i Fåglum för att där möta Elmer/Fåglum, ett lag som förra året kom tvåa i Div 5 men klarade inte av att kvala upp sig till Div 4!

Startelvan denna match var lite annorlunda än mot Södra Härene, då Johan Lindsten kommit in och tagit Teros defensiva mittfälts roll och Christian Andersson gått in på Tobias Gustafssons plats på mitten, medans denna gick upp i anfallet ihop med Jon!

Tom
           Peter M            Henrik N          Martin K
                                      Johan L
      Martin E        Nils O       Christian A     John O
                          Tobias G         Jon S

Avb: Joakim B, Jonas E, Magnus H

Det var perfekta förutsättningar inför matchen då det var strålande sol, mycket fin plan och ett revansch suget Edet efter premiär förlusten!

Men det dröjde bara ca 5 minuter in i första halvlek innan EFFK tagit ledning med 1-0! EFFK fortsatte att spela bra och fick vaskat fram en del farliga lägen!! Men Edet lyckades hålla undan och fick sedan tag i sitt spel mycket bättre och började även dom skapa lite chanser framåt och till slut kom kvitteringen genom John Olofsson! Och efter detta målet kändes det som att Edet var det hetare laget i halvleken men nåt mer mål lyckades man inte göra!

Andra Halvlek fortsatte man spela ganska bra och båda lagen hade lite små chanser! Men så efter en hörna kom bollen ut till John som stod vid straffområdes linjen och fick på ett riktigt fint skott tätt intill målvaktens vänstra stolpe och Edet tog därmed ledningen med 2-1!! Efter detta försökte EFFK flytta fram laget mer och mer till slut gick man också ner på en 3 backs linje, men så jätte farliga lägen fick man aldrig utan det var väldigt jämnt! Men så i den 90-nde minuten fick man en feldömd frispark utanför straffområdet som man sköt rakt i muren och ut till hörna och på denna hörna lyckades man få in en kvittering efter en mycket fin nick som gick in i bortre krysset!!

Tyvärr så blev det ingen 3 poängare denna kväll heller men det var ytterst nära! Man gjorde iaf en bättre match än mot Södra Härene i premiären och på Söndag får vi hoppas att den första vinsten kan komma då man möter   Lödöse BK på Ekaråsen!

För er som tippat LEIF Tipset så kommer det komma upp en topp lista här på sidan inom kort! Håll utkik!