Seger i derbyt

Igår Söndag var det dags för derby, det var alltså Lödöse som gästade Ekaråsen!! En match som i förhand va svår tippad då Lödöse spelat bra i inledningen utav serien medans Edet haft en lite sämre inledning!!!

Det var precis samma trupp och startelva som det var i matchen mot EFFK! Se nedan!

Tom
           Peter M            Henrik N          Martin K
                                      Johan L
      Martin E        Nils O       Christian A     John O
                          Tobias G         Jon S

Avb: Joakim B, Jonas E, Magnus H

Inför mycket folk på läktarna startade Edet matchen mycket bra och man visade med en gång att man ville få med sig sina första 3-p för säsongen!! Man skapade en del chanser, men det dröjde till ca en kvart spelad utav första halvlek innan Martin Erlandsson kunde nicka in 1-0 på hörna!! Sen fortsatte man att trumma på framåt och Tobias Gustafsson kunde även han nicka en en boll bakom Lödöse keepern och 2-0 efter en halvtimme spelad kändes rätt välförtjänt!! Innan halvleken var över hade man också hunnit trycka in en 3-0 boll då Jon Spjuth fick göra sitt första serie mål för säsongen, detta efter ett inspel från kanten av Tobias som Jon kom först på och kunde rätt lätt sätta bollen i mål!!

Det var knappt att publiken hunnit sätta sig igen efter halvtidsvilan innan LEIF fick gjort sitt fjärde mål för kvällen, målskytt denna gång var Christian Andersson som senare under matchen även hade en boll i ribban och en i stolpen!! Efter detta tappade man lite utav spelet, då man inte kom upp med hela laget lika bra som man gjort tidigare men man fick ändå skapat en hel del chanser!! Lödöse fick iaf ett tröstmål, efter att Edet bekanta Martin Svensson gjort 4-1 målet,  20 minuter in på andra halvlek!!

En mycket bra genomförd match gjorde man och segern kändes aldrig i fara! Lödöse hade inte många farligheter förutom sitt mål, kändes som att dom redan gett upp matchen efter att Edet tagit ledningen med 2-0, då man allt som oftast kom alldeles för ensamma uppe i anfalls zon!! Skönt med en 3 poängare och så gjorde man ett hopp upp i serie tabellen till en 5-te plats!! Får hoppas att vandringen uppåt kan fortsätta!! =)

För er som tippat LEIF Tipset så kommer den uppdateras ikväll eller imorgon! Håll utkik!