Seger i Sollebrunn

Igår fredags va A-laget i Sollebrunn för att där möta jumbo laget SAIK!! Som hittils i serien bara lyckats få ihop 1 poäng!! Det hade precis regnat innan matchen så det var en våt och "snabb" plan man fick spela på!!

Startelvan va nästan samma som senast enda skillnaden var att Jocke Berg tagit Martin Erlandssons (skadad) plats på höger mittfältet och Markus Olsson tog Bergs plats på bänken! Se nedan!

Tom
           Peter M            Henrik N          Martin K
                                      Johan L
      Joakim B        Nils O       Christian A     John O
                          Tobias G         Jon S

Avb: Marcus O, Jonas E, Magnus H

På en väldigt tråkig arena i Sollebrunn skulle Edet ta med sig 3 poäng hem rätt lätt var det tänkt men så lätt gick det inte!! Första halvlek var rätt jämn spelmässigt, men mycket till spel var det inte, skulle man följa bollen fick man mest kolla uppe i luften där den höll till väldigt mycket!! Några farligheter lyckades inte nåt utav lagen heller skapa förutom någon frispark  Edet hade som kunde resulterat i mål!! Men första halvlek slutade 0-0!!

I andra halvlek blev det dock aningen bättre, man gick in lite tuffare i närkamper och kom in lite mer i matchen men mycke till spel va det inte nu heller!! Det gjordes även lite byten i Edet i andra halvlek då Jonas kom in istället för John, Marcus istället för Berg och Hansson istället för Christian!! Det var även en av dessa inhoppare som fick gjort det oerhört sköna 1-0 målet efter fint samspel med Tobias kunde Marcus Olsson sätta bollen säkert brevid Sollebrunn målvakten! Sollebrunn försökte sen flyttta fram folk för att få in en kvittering men någon större farlighet lyckades man aldrig skapa och Edet fick till slut sina 3 poäng!!

En dålig match gör man men man lyckas ändå få med sig 3 poäng vilket ju är bra!! I och med vinsten gick man förbi Upphärad i tabellen som man ju möter nästa fredag på Ekaråsen, får hoppas att man kan dryga ut avståndet till dom då och kanske knipa ytterligare nån placering uppåt i tabellen!!