Oavgjort på Ekaråsen

Igår fredag gästade Upphärads IS Ekaråsen för den femte omgången i Division 5 Västra!! En på förhand tippad jämn match då Upphärad låg på 5-te plats och Edet på 4-de i tabellen!!

Startelvan va samma som senast enda skillnaden var på bänken där Kent Eriksson och Marcus Sandbäck var nya sen senast! Se nedan!

Tom
           Peter M            Henrik N          Martin K
                                      Johan L
      Joakim B        Nils O       Christian A     John O
                          Tobias G         Jon S

Avb: Kent E, Jonas E, Marcus S

Det var lite ställningskrig i början utav matchen och något ordnat spel kan man väl inte påstå att det var från något utav lagen!! Men Edet jobbade sig bra in i matchen och man lyckades skapa iaf 2 farliga lägen, bland annat hade John ett skott i straff området som smet tätt utanför Upphärads mål!! Sen så hade man ett par lägen där man hade bra chans till kontringar men tyvärr "slarvades" dom bort! Första halvlek slutade 0-0, ett rättvist resultat så långt, då bollinnehavet vart rätt jämnt och inget av lagen som direkt fört matchen!!!

Andra halvlek såg ungefär ut som den första! Fast i denna halvlek lyckades också Upphärad vaska fram lite chanser, bla fick Tom göra en fin reflex räddning då en Upphärad spelare från nära håll fick nicka eller skjuta, kommer inte ihåg vilket av det de var!! =) Efter att Edet också skapat lite små chanser kändes det aningen orättvist när Upphärad kunde ta ledningen med 1-0, detta efter att en hörna gått ut till en Upphärads spelare som på ett fint volley skott kunde göra mål!! Efter Upphärads mål såg det lite hängigt ut i hemma laget ett tag och det var istället Upphärad som tog tag lite mer i spelet, men några mer farligheter lyckades man inte skapa istället hade Edet en del farligheter, bla hade Kent ett riktigt bra läge men fick ingen bra träff när han skulle sätta dit den! Men med ca 20 minuter kvar fick Jocke Berg bollen utanför straff området, kom runt 1 gubbe och kunde sedan lägga in 1-1 bollen med vänstern!! 1-1 slutade också matchen, ett resultat som nog inget av lagen var jätte nöjda med, men det var iaf ett ganska rättvist resultat!!

Ingen riktigt bra match igår heller, bättre iaf med 1 poäng än ingen!! Men för att hänga med i den riktiga toppstriden med Södra Härene och Halvorstorp så måste man nog försöka få till ett mycket bättre passnings spel!! Det är alldeles för många bollar som bara "tjongas" iväg utan adress, man får därmed också svårt att spela sig fram till några farligheter!! Nu gäller det att man laddar rejält till på onsdag då det kommer visa sig om man ska hänga på i toppen eller inte då man alltså möter Halvorstorp på borta plan!!!

Hur det gick i LEIF Tipset kommer ni kunna se imorrn!! Då vi ska uppdatera Topplistan!!