Förlust i toppmötet

Igår var A-Laget alltså i Halvorstorp för att där försöka vinna över serie ledarna HIS och därmed hänga med i toppstriden!!

Gårdagens startelva såg ut så här!!

Tom
           Martin K            Henrik N          Christian A
                                      Johan L
      Joakim B        Nils O        Kent E       John O
                          Tobias G         Jon S

Avb: Magnus H, Jonas E, Janne S

Första halvlek rivstartade Halvorstorp och man ville verkligen visa Edet spelarna att man inte hade några poäng där att hämta, man lyckades skapa en hel del chanser men inget som letade sin in bakom Tom i målet!! Även Edet lyckades skapa någon farlighet men inte heller dom kunde sätta dit bollen!! Spelmässigt var det Halvorstorp som ägde spelet, man spelade emellanåt väldigt fin fotboll, lyckades rulla runt bollen i laget och framme i anfallet hade man kvicka och tekniska forwards!! Edet fick aldrig något riktigt ordnat spel, när man väl vunnit bollen av en motståndare sköts den iväg och Halvorstorp kunde då vinna den bollen och sen börja ett nytt anfall!! Första halvlek slutade iaf 0-0.

Andra halvlek började på ungefär samma sätt som första såg ut och det var också HIS som tog ledningen med 1-0!! Men Edet fick in en kvittering ganska snabbt, detta efter att Magnus Hansson kommit runt på kanten och passat in bollen till Tobias G som kunde lägga in 1-1 bollen!! Efter detta mål kändes det som att man kom in bättre i matchen, men precis när man hoppades på ett ledningsmål för Edet så kom HIS upp och gjorde 2-1 detta efter en hörna!! Men återigen lyckades Edet kvittera ganska omgående denna gång genom Janne Svart som kommit in som forward, även denna gång var det Magnus H som kom runt på kanten och sedan passat in bollen!! Ett resultat som stog sig med 5 minuter kvar att spela sen fick HIS in ytterligare en boll och man kunde därmed fast ställa resultatet till 3-2.

3-2 kändes jäkligt surt då man var så nära en poäng, men tyvärr har man inte riktigt marginalerna med sig!! I och för sig var inte segern orättvis då det var HIS som hade det mesta av spelet och även skapade mest chanser, men man var ju så nära 1 poäng!! Kämpar på bra tycker jag man gör men spelmässigt gör man ingen bra match, ser ut som att det fattas en hel del självförtroende, då man inte vågar hålla i bollen utan istället bara skjuter iväg den antingen till inkast eller till motsåndarna! Kul var det iaf att se Magnus H som inte vart med på två matcher som hoppade in i slutet på första halvlek och gjorde en mycket bra match!! På lördag är det dags för match igen, då det är Nossebro som står för motsåndet!!

Hur det gick i LEIF Tipset kommer ni kunna se imorrn, då vi ska uppdatera Topplistan!!