Seger i Nossebro

I lördags var vårat A-Lag i Nossebro för att där försöka få ordning på spelet igen efter förlusten senast och försöka att kamma hem en                 3-poängare!!

Efter förlusten senast hade det möblerats om en hel del i laget!! Så här såg startelvan ut!!

Tom
           Martin K            Henrik N          Joakim B
                                      Johan L
       Jon S            Nils O        Tobias G       Peter M
                          Magnus H         John O

Avb: Christian A, Jonas E, Janne S

Edet började matchen på ett bra sätt man började med en gång med att försöka rulla bollen och inte det här eviga "tjongandet" som vi sett i dom senaste matcherna!! Och utdelning fick man nästan med en gång då Magnus H kunde göra sitt första mål för kvällen, detta efter att målvakten gjort ett dåligt utkast som Magnus snappade upp och sköt i mål!! Ett tidigt ledningsmål är alltid skönt att få och det syntes också på planen då man kunde spela lite mer avslappnat än tidigare matcher! 1-0 var också ställningen efter första halvleken!!

Andra halvlek var ungefär som den första kanske ännu lite mera spel övertag för Edet! Nossebro som i år är nykomlingar i Div 5 hade egentligen inte mycket att sätta emot och man lyckades i princip aldrig komma fram till några större farligheter! Edet däremot fick vaskat fram en del chanser och 2-0 gjorde Peter Mattsson efter att Magnus Hansson kommit runt på högerkanten och passat in bollen i straffområdet där Mattson dök upp och kunde trycka in 2-0 bollen! Sen fick man gjort ytterligare 2 mål dessa genom Magnus Hansson, som var het för kvällen! Matchen slutade också 4-0 till Edet!!

4-0 borta mot Nossebro får väl ses som ett bra resultat skönt att man får gjort några mål framåt och samtidigt håller tätt bakåt! Bra att man börjar få igång lite passnings spel, får hoppas att man kan börja våga rulla ännu mera då kan det börja se riktigt lovande ut!! På national dagen är det dags för Bosna att gästa Ekaråsen!! Bosna som startat serien bra och för närvarande ligger på andra plats i serien! Blir en tuff match men man får hoppas att man bjuder på bra motstånd och tar ytterligare en 3-poängare och börjar närma sig toppen!!

Hur det gick i LEIF Tipset kommer ni kunna se imorrn, då vi kommer uppdatera Topplistan!!