Sjätte raka segern!

I går tisdags var vårat A-Lag iväg till Södra Härene för att där försöka ta sjätte raka segern i Division 5 Västra.. Och det skulle man alltså försöka göra mot tabelltvåan Södra Härene!!

Såg här såg startelvan ut!

Tom
           Martin K            Henrik N          Joakim B
                                     Mattias A
       John o            Nils O        Tobias G       Peter M
                          Jon S                  Markus O

Avb: Markus S, Jonas E, Christian A

En på förhand mycket svår borta match, började på bästa möjliga sätt, nämligen med ett 1-0 mål nästan direkt för våra rödblåa.. På ett underbart volley skott kunde Mattias Ahlström sätta dit 1-0 bollen.. Ett oerhört skönt mål.. Men efter detta såg det ut som om man skulle försöka försvara sin 1-0 ledning, lite tidigt kanske med tanke på att det endast gått ca 5 minuter av matchen.. Men man började iaf med att bara "tjonga" upp bollen så långt det gick hela tiden och fick inget lugn i spelet alls.  Detta gjorde att Södra Härene kunde få igång sitt spel och det såg ett tag väldigt farligt ut, Tom i målet fick göra någon fin räddning. Men i och med att Södra Härene inte kunde få in bollen kändes det som att man blev lite frustrerade och började klaga på varandra.. Vilket ju inte brukar löna sig. Så istället för ett Södra Härene mål kunde Markus Olsson trycka in 2-0 bollen för Edet i den 42-a match minuten. 2-0 var också ställningen efter första halvleken!

Efter halvtids pausen kom Edet spelarna ut rejält laddade och det syntes med en gång på avspark att det skulle mycket till för att man skulle tappa det här.. Man började också att ta tag lite bättre i spelet. Efter lite chanser åt båda hållen kunde iaf Edet öka på ledningen ytterligare en gång denna gång genom Nils Olofsson som kunde skjuta in 3-0 bollen. Kort därefter gjorde man också 4-0, denna gång genom inhopparen Markus Sandbäck, som krigade in bollen, efter lite missförstånd mellan Södra Härenes målvakt och back. Till slut fick också Södra Härene gjort 4-1 efter en liten miss i försvaret kom deras anfallare ren med Tom och kunde säkert sätta dit slutresultatet 4-1..

Riktigt gött med ytterligare en seger och att det var mot "före detta" tabelltvåan gör ju inte saken sämre. Nu tog Edet alltså över Södra Härenes andra plats i tabellen och puttade ner dom till tredje platsen. Sammanfattningsvis får man säga att man gjorde en mycket bra match även om det inte såg bra ut efter att man gjort 1-0. En väldigt ful match var det och Södra Härene spelarna kom ibland väldigt sent i situationerna, även väldigt mycket tröjdragningar var det.. Men domaren hade en väldigt hög tolerans nivå, åt båda hållen ska sägas. Tur nog så slapp vi iaf några skador. En match kvar innan uppehållet, den spelas på lördag kl. 15:00 på Ekaråsen, får hoppas att sjunde raka segern kan komma då!!

Bilder från matchen kan ni hitta på Södra Härenes sida, kolla in länkar för adressen dit!!