Sjunde raka segern!

Idag Lördag den 2/7 var Elmer/Fåglum på besök på Ekaråsen! En mycket fin sommar dag, strålande sol och en faktiskt mycket fin gräsmatta på Ekaråsen!

Såg här såg dagens lag ut!

Tom
           Martin K            Henrik N          Joakim B
                                     Mattias A
       John O            Nils O        Tobias G       Peter M
                          Jon S                  Markus O

Avb: Markus S, Jonas E, Christian A, Martin E

I en stekande värme var det Elmer\Fåglum som började bäst, även om Edet hade bollen mest kom man inte fram i några farligheter framför motståndar målet. Istället kändes det mycket farligare då borta laget ställde om väldigt snabbt och fick till en hel del farligheter, men Tom i målet gjorde för dagen en mycket bra match med många fina räddningar! Men trots många fina räddningar fick Tom till slut släppa in en boll bakom sig. Men det dröjde inte speciellt länge innan Edet fick den viktiga kvitteringen innan halvleks vilan, målet gjordes utav Markus Olsson, efter att han vänt upp i straffområdet och fått på ett bra skott. 1-1 var alltså ställningen i halvlek!

Efter ett bra snack i halvleks pausen kom Edet spelarna ut bra taggade och man började ta tag i spelet. Ju längre matchen led desto tröttare verkade motståndarlagets spelare bli... Och efter en fin löpning utav Tobbe Gustafsson på kanten, passade han in bollen till inhopparen Martin Erlandsson som sköt men målvakten räddade men på returen var Markus Olsson med på och sköt in 2-1 till Edet. Efter detta mål kändes det som att Elmer/Fåglum började tappa ännu mer av sitt spel medans Edet fortsatte med sitt fina spel och man skapade även en hel del chanser. Man lyckades även trycka in en 3-1 boll, detta efter att Nisse kämpat sig ikapp en motståndare och lyckades få till ett inlägg som Martin Erlandsson kunde trycka dit. 3-1 slutade också matchen.

Efter första halvleken såg det lite halv dåligt ut i hemma laget och man ska allt vara nöjda med att man hade 1-1. Sen i andra fick man igång spelet och stundtals var det riktigt bra spel. 3-1 var ett helt rättvist resultat och man kunde till och med gjort nåt mer mål, då Sandbäck hade ett friläge, ett mål bortdömt för offside och en stolpträff utav Jon. Detta var alltså sista matchen för vårsäsongen. En vårsäsong som ju gått riktigt bra, man är nu uppe i sju raka segrar och man får hoppas att trenden fortsätter även efter sommar uppehållet. Kollar man på tabellen så ligger man på 2-a plats och framför sig har man bara Halvorstorp.

LEIF Tipset kommer uppdateras imorgon, håll utkik!!!