HEIMER VS LEIF

B-laget spelade lika med Heimer ( i andra halvlek)

Heimer startade matchen i sitt vanliga tempo med kortpassningsspel och en otrolig rörelse i laget, dom gjorde 4-0 i första halvlek och målen kom enligt följande, 1-0 efter 9 minuter, 2-0 (straff) efter 16 minuter, 3-0 efter 42 och 4-0 efter 45.

I paus gjorde lagledningen några små förändringar, vi hade börjat matchen med en 4-5-1 uppställning med Tobias Carlsson ensam på topp.

I pausen flyttades Tobias Gustavsson upp från centralt mittfält och upp i kedjan, samtidigt beslutades det att vi inte skulle gå på förrän Heimer kom över mittlinjen och detta gav resultat nästan med en gång, vi kom åt bollen vid vid mittlinjen och efter ett snabbt anfall gick bollen till hörna för oss, i klungspelet som följde fick Martin Erlandsson in bollen alldeles vid stolproten.

Sedan följde en period med riktigt bra spel, flera gånger bröt vi uppspelen 10 meter in på vår planhalva, Jonas och Martin Erlandsson växelspelade flera gånger sig fram på högerkanten. Martin blev även varnad 7 minuter efter paus.

Men efter en kvart gjorde Heimer 5-1 och det fina spel vi hade haft övergick i kamp och det är något vi är riktigt bra på.

Mikael Andreasson blev tvungen att gå av redan i slutet av första halvlek då han mådde illa och Nicklas Schlosser kom in, han gjorde ju mål i förra matchen mot Skoftebyn och nu var det nära igen i mitten på andra halvlek, Jonas passade från högerkanten och Niklas sköt, skottet  gick dock vid sidan av stolpen och in i burgaveln.

En kvart kvar hade Tobias Carlsson en hyfsad nick och strax efter nickade Tobias Gustavsson över på Schlossers inlägg.

Med en kvart kvar gick Tobias Carlsson ut med känning i låret och Mikael som kvicknat till igen hoppade in.

Sista kvarten var det kamp över hela banan, en yngre förmåga som satt på bänken och var publik tyckte att det var temprament på plan, jag förstår hur han tänkte, vi var inte snälla i närkamperna, men det var inte Heimer heller.

Ni skall komma ihåg att det lag vi mötte innehöll minst fem spelare som tidigare i år startat i division 2, tänker man på det så gjorde vi en stark andra halvlek, vi vek aldrig ner oss.

Vissa ytterligare spelare måste nämnas, Emil gjorde återigen några kanonräddningar, speciellt i andra halvlek, Nisses försvarsspel var otroligt, och Johan Lindsten, som han sprang i andra, Håkan Mild hade blivit avundsjuk.

Vi spelade ju ett litet annorlunda försvarsspel,  Peter Mattsson och Jocke Berg spelade ett spel dom var lite ovana med men skötte sig med den äran, Jesper Nyqvist spelade mittback tillsammans med Nisse och gjorde det bra i andra halvlek.

Till sist vill jag bara säga att ni skall tänka på detta, det är inte ofta man får chansen att spela på ett så fint ställe som Framnäs och inte ofta man får chansen att möta ett så bra lag som Heimers utvecklingslag.

Tack ni som ställde upp på kort varsel, jag vet att många är slitna just nu, men det blir snart bättre tider, nyförvärv på väg in nästa vecka.

Krister Andersson 2005-08-15