Skön vinst!

Efter förlusten mot Lödöse förra fredagen så var det ett revansch suget hemma lag som tog emot Sollebrunn på Ekaråsen!

Såg här såg dagens lag ut!

Tom
           Peter M            Henrik N          Joakim B
                                     Mattias A
       John O            Nils O        Tobias G       Jon S
                          Martin E                  Markus O

Avb: Tobias C, Jonas E, Johan L, Jesper N

Matchen startade på det sätt man hoppats, nämligen med ett Edet som skulle visa vilket lag som skulle föra denna match! Och man låg verkligen tajt på Sollebrunn spelarna som hade mycket svårt att ta sig igenom Edet laget. I första halvlek lyckades Edet skapa väldigt många chanser, speciellt på hörnorna såg det riktigt giftigt ut!! Men precis som mot Lödöse hade man väldigt svårt för att få in bollen i borta buren. Men innan halvleks vilan så fick man iaf in 1-0 bollen, detta efter att Tom i målet skjutit iväg en lång utspark som Martin fick tag på och kunde skjuta in bollen mellan målvaktens ben!  Efter målet tappade man lite i sitt aggressiva försvars spel men man höll allt jämt nollan.

Efter halvtidsvilan kom man återigen ut bra taggade och visste att det var viktigt att inte släppa in Sollebrunn i matchen och det fick dom heller aldrig chansen till, utan man fortsatte som i första halvlek och till slut fick man även in en   2-0 boll, denna gång genom Markus som var med vid bortre stolpen och kunde lätt lägga in bollen. Tätt därefter gjorde man också 3-0, målskytt Nils Olofsson efter en fin solo prestation fick han på ett skott med vänstern som målvakten inte kunde nå. Efter detta mål tappade man återigen lite i det defensiva spelet och det gjorde att Sollebrunn kunde få in en reducering till 3-1. Men sen var det dags för Edet igen, 4-1 gjorde utav inhopparen Jesper Nyquist och 5-1 gjorde Tobias Gustafsson som också blev slutresultatet.

Riktigt skönt med en seger igen, får hoppas att detta var början på en ny trend då den fina sviten på sju raka segrar bröts i och med förlusten mot Lödöse. Det såg iaf väldigt bra ut igår förutom då att man kanske borde gjort nåt mer mål! Sen så var väl inte motståndet det bästa men Edet försökte allt som oftast rulla bollen vilket man gjorde bra! Får hoppas på en ny 3-poängare på Söndag då det lär bli tufft, Upphärad på borta plan står på schemat!

LEIF Tipset är också uppdaterat för er som är med där och tävlar!!