Ny seger rad på G!??

Igår Söndag begav sig vårat A-Lag till Upphärad för att där ta sig an 7-an i serie tabellen.. En på förhand svår match.

Såg här såg dagens lag ut!

Tom
           Peter M            Henrik N          Joakim B
                                     Mattias A
       John O            Nils O        Tobias G       Martin K
                          Martin E                  Markus O

Avb: Jonas E,  Jesper N

I en otrolig hetta startades matchen Kl. 17:00 och om det var värmen det berodde på eller inte det vet jag ej, men det var iaf en väldigt dålig inledning på denna match inget av lagen tog tag i spelet och det var verkligen inget skön lir.. Men vårat A-Lag lyckades ändå vaska fram nån farlighet innan halvtids vilan men nåt mål lyckades man inte trycka dit. Finns egentligen inte så mycket att säga om den första halvlek, dåligt spel från båda lag, edet var väl kanske något farligare i sina anfall men Upphärad hade ett par farliga frisparks lägen men man fick inte någon direkt bra träff på någon utav dessa!!

Efter att ha fått vilat upp sig i en kvart kom man då åter igen ut på plan och nu fick vi se ett mycket piggare Edet. Man var mycket hetare än sina motståndare, var nästan alltid först på andra bollar och man började känna igen spelet som man såg i Sollebrunns matchen.. Och bra jobb brukar ju också ge utdelning, vilket det även gjorde denna gång, Markus Olsson jobbade på starkt framme i Upphärads straff område och efter många om och men så fick Tobias G tag på bollen och kunde trycka dit den oerhört viktiga  1-0 bollen. Efter målet blev det väldigt mycket gnäll och klagande hos motståndarna, både på domaren och egna lagspelare (var även en hel del innan målet kan iofs nämnas) vilket ju aldrig brukar gynna en. Och med en kvart kvar utav halvleken kunde Edet även göra 2-0 efter att Markus Olsson kommit runt fint på kanten och sedan fått in ett bra pass snett bakåt till inhopparen Jonas Erlandsson som snyggt kunde trycka in 2-0 målet.. Efter detta hade man även bud på nåt mer men 2-0 fick räcka för denna afton!

En oerhört skön seger, Upphärad är alltid tunga att möta och var så också idag och att det sedan var ca 25 grader i skuggan gör det inte mindre tungt! Men efter en bra krigar insats, speciellt då i andra halvlek så vann man rättvist. Nu gäller det att ladda batterierna rejält till nästa Fredag då serie ledarna Halvorstorp står för motståndet, kommer bli en mycket tuff match. Matchen spelas på Ekaråsen Kl. 18.30, se till att vara    där! =)

LEIF Tipset är också uppdaterat för er som är med där och tävlar!!