Oavgjort i toppmötet

I fredags var Halvorstorps A-Lag på besök på Ekaråsen.. Halvorstorp som toppar serien             8 poäng före vårat LEIF.

Såg här såg dagens lag ut!

Tom
           Peter M            Henrik N          Joakim B
                                     Mattias A
        Jonas E         Nils O       Tobias G       John O
                          Martin E                  Markus O

Avb: Martin K,  Jesper N, Jon S

En ganska trög inledning utav matchen för båda lagen, var lite ställningskrig till en början men sen så kändes det faktiskt som att Edet kom åt Halvorstorps spelarna rätt bra och man lyckades skapa någon halv chans.. Och ledningen i matchen tog man också, genom Markus Olsson. Men innan halvleken var slut fick tyvärr även Tom i LEIF målet hämta bollen i nätmaskorna, detta efter en frispark som Henke N touchade lite lätt och styrde in i eget mål. Synd då det hade vart oerhört skönt att få med sig en 1-0 ledning till halvleks vilan. Men 1-1 efter första 45 minuterna som sagt!

Under halvtidsvilan pratade man om att man måste jobba på mycket bättre än i första halvlek och försöka vinna lite mer andra bollar vilket man inte lyckades med så ofta i första halvleken, tyvärr blev det inte bättre i andra heller utan Halvorstorp var det lag som förde matchen och man hade en del riktigt farliga lägen framför Tom. Och till slut kom så också 2-1 målet för Halvorstorp på straff detta efter att Peter M sparkat ner en halvorstorp spelare i straffområdet (eller utanför!??). Efter detta var det bara att satsa allt framåt och man gick då upp med ytterligare en forwards (3-4-3) och med några få minuter kvar lyckades man trycka in kvitteringen denna gång efter att Markus O kommit runt på kanten och därefter slagit in en hård boll framför målet som Tobias G var där och stötte till och som sedan styrdes in på en Halvorstorps spelare. Riktigt skönt! Man hade sen ytterligare några farligheter men tyvärr kunde man inte få in en boll till men man ska ändå vara nöjda med 1 poäng för kvällen!

En vinst hade nog behövts för att ta sig ikapp serie ledarna men så blev det ju tyvärr inte, glädjande dock att Södra Härene också bara fick oavgjort och därmed är man fortfarande bara 1 poäng efter dessa. Nästa match spelas mot Nossebro på Ekaråsen Kl. 17:00, Söndag. Men innan dess ska vårat B-Lag möta Inland och det gör man på Tisdag på Skolans Plan, vilken tid vet jag ej men skulle tippa på halv 7, håll utkik på startsidan efter tiden!

LEIF Tipset är också uppdaterat för er som är med där och tävlar!!