Förlust i Derbyt

B-laget förlorade på tisdagskvällen mot Inland med 1-3 inför ett 100 tal åskådare på Skolans plan, matchen höll inte samma höga tempo som vårmatchen som slutade 2-2 men LEIF hade i denna match mycket mer av spelet och klart fler chanser än Inland.

I vårmatchen hade Inland mest av spelet och vi kämpade oss tillbaka två gånger men denna gång hade Inland turen på sin sida.

Första halvlek bjöd på en relativt klar dominans från Edet, efter 20 minuter hade Martin Erlandsson skjutit en retur över från två meter efter att Tobias Gustavsson träffat stolpen, Markus Olsson varit väldigt nära att slita sig fri och bli ensam med målvakten  och Martin nickat över på en hörna, sätter man inte dessa chanser, vad händer då, jo Inland gör helt orättvist 0-1 genom att slå en snabb frispark ut på kanten och sedan nicka in inlägget. Så kan det gå.

Nu är ju Edets B-lag ett lag som aldrig ger upp och efter Inlands ledningsmål sattes tempot upp och Inland hade inte mycket att säga till om under den andra delen av första halvlek.

Följdriktigt satte LEIF också 1-1 genom att Markus Olsson nickat in ett inkast från Jonas Erlandsson.

Det stod 1-1 i paus och vi förstod att Inland skulle göra något taktikbyte i paus, vår lagledning varnade för att när den Lilla Stubben kommer in på topp så låt er inte luras av hans utseende, han är farligare än han ser ut.

Mycket riktigt bytte dom som vi trodde och vad händer, jo efter 22min i andra halvlek får han en chans och han sätter den, helt orättvist men 1-2

LEIFarna har trots Inlands ledningsmål ett klart spel och chansmässigt övertag, Tobias G nickar över på hörna och Olsson träffar stolpen men efter 38 min. kommer en Inlandsforward igenom och lyckas passera Emil i målet, 1-3 och matchen är död.

LEIF kom inte upp i normal standard denna match, trots ett klart övertag förlorar vi matchen, det verkade som om vi inte tog i för fullt när vi väl kvitterat, koncentrationen saknades på flera håll.

Bäst i LEIF denna gång var Berg, Lindsten och Mustanoja, LilleBerg gjorde ett bra inhopp igen och får nog chansen från start snart.

Krister Andersson 2005-08-30