Ytterligare en tung förlust

I lördags var A-Laget iväg till Stora Mellby för att där försöka ta 3 poäng och även öka på målskillnaden!! Så var det iaf tänkt....

Man hade för dagen ändrat start uppställning då man ställde upp med en 3-4-3 uppställning istället för den vanliga 3-5-2... Såg här såg laget ut!

Tom
           Jesper N          Henrik N          Martin K

Martin E      Mattias A     Nils O      John O

Tobias G       Markus O      Joakim B

Avb: Mikael A,  Jonas E, Christian A

Första halvlek såg absolut inte ut som man hade hoppats med Edet ögon.. Man började matchen väldigt dåligt och man lyckades inte alls med den offensiva press som det var tänkt med den här  3-4-3 uppställningen, istället blev det så att Stora Mellby fick ett övertag nästa varje gång man tog sig över Edets planhalva då Edet tappade folk högt upp på plan.. Det var också Mellby som skapade en del farligheter medans Edet knappt hade en riktig chans i första halvlek. Och det var inte helt orättvist när Mellby fick gjort 1-0, tyvärr på ett snöpligt självmål efter en nick touch på frispark. 1-0 till Mellby var också ställningen efter första halvlek!

Man fortsatte även i andra halvlek med 3-4-3 upställningen och helt plötsligt funkade allt, man vann alla nickdueller och även andra bollarna.. Detta gjorde att Mellby knappt kom över sin egen planhalva och det var nu ett mäktigt tryck mot Mellby målet.. Bollen tog i insida ribba, rullade på mållinjen och man missade väldigt öppna lägen men att få in bollen verkade extremt svårt.. Till slut kunde dock Markus Olsson få in den sköna kvitteringen och man fortsatte även efter målet att trycka på ett tag men som sagt bollen ville inte in denna dag.. Mellby lyckades ibland komma fram i någon kontring och även dom hade en ribbträff. I slutet fortsatte Edet köra på framåt och man skapade en hel del chanser men så plötsligt kommer ytterligare en Mellby kontring med ca 6 minuter kvar av matchen och man skjuter in 2-1 bakom Tom. Riktigt tungt, efter detta lyckades man inte skapa nåt speciellt förutom en frispark då man flyttade fram allt man hade även Tom i målet men typiskt för denna match så slog man bort den frisparken och därmed chansen till kvittering!

Det som såg så bra ut för 2 omgångar sedan ser nu väldigt mörkt ut, Södra Härene spelade 0-0 hemma mot Sollebrunn och gick därmed förbi oss i tabellen med 1 poäng!! Nu får vi ställa våra förhoppningar till Upphärad som förhoppningsvis kan knipa minst 1 poäng mot Södra Härene i säsongens sista match, tyvärr så har ju inte Upphärad något att spela för men man får hoppas och tro att de kommer ge allt för att vinna ändå. Sen så måste ju Edet vinna också, på Söndag kommer Åsaka på besök, Åsaka som redan är klara att lämna 5-an till nästa säsong. Men i vår mötet så satt segern långt inne för Edet så det blir säkert en tuff match! Se nu till att inte missa årets kanske sista match (förhoppningsvis inte) på Söndag Kl. 15:00 spelas den på Ekaråsen!

LEIF Tipset är också uppdaterat!!