Tack Upphärad!!

Idag Söndag var det då dags för sista matchen för säsongen "kanske" iaf!! Det var på en mycket våt Ekaråsen som matchen drog igång Kl 15:00!

Efter en 3-4-3 uppställning senast var man idag tillbaka med den vanliga 3-5-2 uppställningen.

Tom
           Jesper N          Henrik N          Martin K

Peter M        Mattias A       Nils O        Joakim B
                                     Martin E
                     Tobias G               Markus O

Avb: Mikael A,  John O, Jon S

Man började matchen med ett högt tempo med en gång och det var full fart framåt man skapade också en hel del chanser. Åsaka såg inte allt för tända ut och man hade svårt att få någon direkt ordning på sitt spel. Edet fick till slut också sin välförtjänta ledning, målskytt Peter Mattson detta efter en snabb kontring på en Åsaka hörna! Sen hade Mattias Ahlström ett riktigt tungt skott i insidan utav ribban som var värt ett bättre öde! Men man fick gjort 2-0 inte alltför långt efteråt och det gjordes på nick utav Martin Erlandsson. 2-0 var också ställningen i halvlek!

I andra halvlek kom man ut och vägrade ge Åsaka någon som helst chans att komma in i matchen, man var återigen hetast i närkamper och framför Åsakas mål.. Efter en hel del mål i andra halvlek så har denna skribent lite svårt för att hålla i ordning på när och hur de kom till. Men målen rann som sagt in bakom Åsaka målvakten, man gjorde hela 6 mål i andra halvlek och då kan ni förstå att Åsaka hade inte mycket att säga till om i denna match.. Målskyttar iandra halvlek var Mattias Ahlström, Nils Olofsson, Markus Olsson och John Olofsson som byttes in i halvlek som forward och fick gjort ett äkta hattrick. Man hade ytterligare chanser att öka på ledningen men 8-0 får väl ses som ett godkänt resultat ändå! =)

Men som sagt så hjälpte det ju inte bara med en vinst idag för att knipa kval platsen det hängde ju också på Upphärad som var tvungna att knipa minst 1 poäng utav Södra Härene på hemma plan.. Och efter slutsignalen mellan Edet-Åsaka så utropades det i högtalarna att Upphärad klarat av att besegra tidigare tabell tvåan Härene med 3-1.. Mycket starkt gjort, Upphärad som inte hade något att spela för lyckades alltså hjälpa oss.. Ett STORT tack från Lilla Edets IF får vi passa på och skicka. Lycka till nästa år!

I och med dessa två resultat Edet-Åsaka 8-0 och Upphärad-Södra Härene 3-1 gick Edet återigen om Södra Härene i tabellen och knep därmed kvalplatsen.. Nu blir det alltså ett spännande kval att se fram emot i höst.. Kommer antagligen dra igång om 1 vecka eller 2! Mer info kommer här på hemsidan så håll utkik! Förhoppningsvis blir det även en supporter buss till en ev. borta match.. Som sagt mer info om kvalet kommer komma upp på sidan, när detta blir klart.

LEIF Tipset är nu klart och vi har till slut fått en vinnare, denna avslöjas imorgon!!