Arentorp VS LEIF

Ungdomligt B-lag förlorade mot Arentorp.

Lilla Edets IF ställde upp med det yngsta B-laget någonsin i säsongsavslutningen mot Arentorp.

Arentorp vann med 2-0 men med tanke på att medelåldern var 18,07 år var det kanske inte så konstigt att det blev ett sånt resultat.

Tom Christiansen i målet blev tvungen att hoppa in med kort varsel sedan Emil skadat sig på träningen på fredagskvällen.

Backlinjen bestod av Markus Sandbäck (inte helt i form efter knäskadan) Christian Andersson (bäst på plan) och Andreas Berg (återigen en mycket bra match)

På mittfältet spelade Mikael Andreasson, Jonas Erlandsson, Johan Lindsten, Dick Müller och Nicklas Schlosser, fyra man födda 1987 och en född 1989, detta mot ett lag som i och för sig kom bakom oss i serien, men som har ett A-lag som kom trea i div. 4 så det kan inte varit lätt på mitten.

Forwards spelade denna gång Nihan Kanjesic och Tobbe Carlsson (fortfarande känning i ljumskarna)

Linus Olofsson, Mikael Bengtsson och Jonatan Gustavsson var avbytare och det måste varit den yngsta bänken någonsin.

Totalt sett har året varit bra för B-laget, visst har många spelare dubblerat och spelat både i A och B lagen, men det visste vi ju att det skulle bli kärvt i år, vi har konsekvent använt fem A-lagsspelare i B-laget och på det sättet klarat av året bra,men det har varit tungt ibland.

Det verkar som dom flesta dock tycker det är roligt att spela i B-laget, det är bara nu dom sista matcherna som det varit lite kärvt att få ihop lag, speciellt när A-lget spelar efter B-laget.

Nästa år när dom som är födda 90-91 blir 15 och 16 år kommer det att bli både mer konkurrans om platserna och mindre slitsamt för A-lagsspelarna.

Vi måste också säga att vi tappat en del rutinerade spelare under året, Magnus Blom har ont i knät, Janne Svart har inte kunnat träna, Kent Eriksson var borta med skada under en längre tid, Tero Paakki fick sy ett par stygn i huvudet och har inte kunnat vara med det sista, Christian Andersson lade av temporärt under en period men kom tillbaka i slutet (som tur var) och Magnus Hansson flyttade till Borås.

Det blir sex olika spelare som delvis varit borta under längre perioder under året.

Vi måste försöka få till oss ett par spelare till nästa säsong för att skapa konkurrens och för att få en starkare trupp.

Det har varit ett bra år för reserverna, vi har aldrig varit så högt förut och med tanke på truppens storlek har vi varit jätteduktiga, Joakim G har lagt upp taktiken oerhört bra och han lär behövas i fortsättningen också.

Nu skall A-laget kvala sig upp till division 4, undrar om dom vill hyra in B-lagets skribent till dom matcherna, för nu tar jag semester från B-laget, på obestämd tid.

Krister Andersson