Intervju med Ralf Andersson, vinnare av LEIF tipset 2005

Ja du Ralf, är du en så bra tippare som ryktet säger?

Ja troligtvis är jag det annars hade jag nog inte vunnit LEIF tipset, det var ju hårt ända in i sista matchen och jag hade väl lite tur som gick om på det ras som Åsaka presterade på Ekaråsen.

Du har varit med i ett flertal tipstävlingar, hur har det gått i dom?

Vi har haft en tipstävling på Cementgjuteriet i 27  år och jag har vunnit i 12 av dom åren, jag har t.ex. vunnit fyra av dom fem senaste, jag vann även tipstävlingen hos Lengroths det senaste året, så det har gått bra.

Hur går det i årets tävling på Cementgjuteriet?

Nej, i år har jag ingen chans mot min kusin, jag ligger till och med efter min far.

Ser du många matcher med LEIF?

Ja jag ser dom flesta, jag brukar sitta uppe på berget på hemmamatcherna och där har ju alltid varit intressanta diskussioner att lyssna på.

Lite om dig som människa Ralf, du jobbar på Cementgjuteriet förstår jag, har du gjort det länge? Och kan du berätta lite om dig själv för övrigt.

Jag har arbetat på Cementgjuteriet i 30 år och jag har bott på norra sidan av Lilla Edet hela mitt liv utom under en 10 års period då jag bodde på Bigården på Göta, jag är 48 år och gift med Lena sedan 1992.

Har du någon hund.

Nej inte nu men jag har haft en Schäfer som hette Ronja.

Hur tippar du att det går i kvalet till division 4?

Edet vinner så klart kvalet och går upp i division 4

Har du några andra intressen förutom tips och fotboll?

Jag spelar Bowling i BK Edet och så spelar jag lite på hästar.

Åh, Bowling, en pensionärssport, du är ju inte pensionär än på länge, kan man spela ändå?

Nej jag är inte så gammal 48 år, det  sade jag ju, och jag är ganska duktig faktiskt, spelar i A-laget, det är mer än vad du har gjort.

Så sant Ralf, men varför kallas du Kanin eller Kaninmannen?

Ingen aning, det är väl något som min kusin hittat på.

Nej det är det inte alls, men lycka till i fortsättningen med både tipset och Bowlingen.

Tack, och lycka till själva i LEIF.

Vid intervjupennan, Krister Andersson