Intervju med Jonas Erlandsson som fick priset ”Bästa prestation i B-laget 2005”

Intervjun är gjord av Martin Erlandsson eftersom ordinarie intervjuare är sjuk.

ME: Hej brorsan, hur känns det att få priset för bästa prestation i B-laget?
JE: Det känns jättebra, det kom som en stor överraskning.

ME: Det gjorde det för oss andra också, förstår du varför du fick det?
JE: Jag tror att det beror på att jag alltid kämpar och ger allt i alla lägen.

ME: Ja men det gör ju dom flesta av oss i LEIF, du vet Krister pratar ju alltid om B-laget som aldrig ger upp.
JE: Ja men jag kämpar lite mer än er andra, speciellt du Martin som är lite lyxlirare.

ME: Du menar att jag är mer teknisk och så?
JE: Njae inte mer teknisk kanske men du har inte mitt djävlaranamma.

ME: Men jag är mer teknisk och så, Malin är ju mer teknisk än dig Jonas.
JE: Men jag kämpar bättre än er allihop.

ME: Var det roligt på festen i lördags?
JE: Frågar du mig det, du var ju där själv, förresten fick inte du också ett pris?

ME: Ja jag fick priset för snyggaste frisyr eller vad det var, Ståuppnissen tyckte att jag alltid har en perfekt look.
JE: Ja och den sitter ju i hela matcherna, det beror på att du inte kämpar som jag gör.

ME: Är det något pris någon annan fick som du skulle vilja ha?
JE: Ja det som bästa målskytt i A-laget, jag är en notorisk målskytt egentligen, jag har bara haft lite otur i år.

ME: Är det någon match i år du gärna skulle vilja spela om?
JE: B-lagsmatchen mot Inland borta där det blev 2-2 den bästa match som spelats mellan två B-lag i Lilla Edet någonsin, jag gjorde nog min bästa match för året där, jag tror tre Inlandsspelare fick lämna plan efter närkamper med mig.
Även matchen mot Skepplanda B minns jag väl eftersom jag enligt Krister var bäst på plan då.

ME: Du är nöjd med säsongen då, inget annat du vill tillägga.
JE: Nej som sagt jag vill gärna göra mer mål i A-laget och nästa säsong kommer jag att spela på topp som ordinarie anfallare och då kommer målen.

ME: Krister sade att jag skulle fråga om du har hund och det vet jag ju att vi har en gemensam, frågan är vad det är för ras?
JE: Det är en terrier i alla fall, så mycket vet jag, han heter Alfons och är väldigt rolig, Krister tycker att det är en riktig hund.

ME: Men det är ju alla i vår familj.
JE: Ja, speciellt jag.

ME: Vet du varför jag fick chansen att göra en intervju med dig?
JE: För att du var närmast??

ME: Nä för att jag gjorde ett så bra reportage på B-lagsmatchen borta mot Skoftebyn, när Krister var på semester och jag spelade hela matchen och sedan skrev ett lysande reportage.
JE: Det kommer jag inte ihåg, var det före midsommar, det måste det varit, jag minns inget före midsommar.

ME: OK Jonas, grattis till priset och lycka till på topp i fyran nästa säsong.
JE: Tack, grattis till ditt töntpris och lycka till på bänken.