Säsongen 2005

När vi började vinterträningen i slutet av november var det mycket vemod i hela truppen efter det att vi varit tvungna att ta steget ner i Div 5, men efter hand som träningen fort löpte märktes det att självförtroendet började åter infinna sig. När sedan träningsmatcherna började blev det seger på bortaplan mot Wargöns IK , sista träningsmatchen spelades mot Gautiod IK i Grästorp den matchen vanns med 2-1, och då viste vi att målsättningen att bli bland dom 3 bästa inte var för högt satta, Gautiod vann ju senare DIV 4. Serien började mot Södra Härene IF på Ekaråsen och det blev förlust direkt och efter 6 omgångar hade vi endast lyckats att skrapa ihop 8 poäng. När vi sedan åkte till Nossebro och vann med 4-0 började en makalös seger svit med 7 raka segrar, sviten bröts sedan när första matchen skulle spelas på Tingevi där Lödöse vann med 1-0 kändes det att där rök seriesegern, men vi visste att kvalplatsen skulle vi kunna ta. I slutet av hösten började nerverna att göra sig påmind, förlust mot Skoftebyn o Stora Mellby i slutet höll på att kosta oss kvalplatsen men efter segern mot Åsaka med 8-0 samtidigt som Södra Härene förlorade mot Upphärad var kvalet säkrat.

Kvalet började med att lilla Edets spelare åkte till Vara för att se matchen mellan Vara SK vs Levene-Skogslund som slutade med kanon resultatet 1-1.

När vi sedan åkte till Levene-Skogslund och vann med 3-0 efter en kanonmatch kanske den bästa för året, kändes det som vi hade ena benet i DIV 4.

Vara gästade Ekaråsen för säsongens sista match där det räckte med oavgjort för LEIF.

Vi ville göra vårat jobb och var inställda på seger men började väldigt nervöst, Vara skapade en hel del chanser i första halvlek men vi fick med oss 0-0 in i paus.

När vi kom ut i andra kändes det som vi började att ta över mer o mer och när sedan Tobbe Carlsson nätade till 1-0 var det klart LEIF spelar DIV 4 2006.

LEIF har lyckats att vända trenden och ta sig tillbaka på  1 år fantastiskt. Jag tycker vi har jobbat stenhårt för att nå dit och jag vill tacka alla spelare och ledare för säsongen, speciellt tack till styrelsen som trodde på mig när jag sa att vi skulle fortsätta att jobba med dom unga spelarna. Extra tack till Anders för jobbet bredvid  mig och tyvärr slutar efter ett år då styrelsen kallar.

TACK FÖR ETT ROLIGT LEIF ÅR , Väl mött 2006  önskar Torben