Mellandags Cupen

Nu i mellandagarna har det spelats cup i Älvhögsborg.. Och det gick riktigt bra för våra seniorer i år. Som till slut hamnade på en mycket fin tredje plats!

I första gruppspelet i Onsdags så hade man blivit lottade i samma grupp som TIF och Pressens Lag, där det visade sig att man fått ihop ett riktigt namnkunnigt lag, bland annat fanns förre LEIF spelaren Teddy Ardaryd med, gamle VM hjälten Pontus Kåmark, Kim Carlsson från Div 2 laget Oddevold, Ulf Carlsson i målet och även nån spelare från Superettan laget Ljungskile.

I första matchen mot TIF var det lite stressigt och även lite nervöst såg det ut som men Edet skapade många chanser och var klart bäst. Man lyckades också vinna matchen med 2-0 efter mål av Markus Olsson och Martin Erlandsson.

Andra matchen mötte man alltså Pressens lag som tog ledningen med 1-0, men Edet spelarna grävde inte ner sig för det utan lyckades få in en kvittering och även en 2-1 boll. Mycket bra match gjorde man. Målen gjorde Markus Olsson.

Efter två segrar gick man direkt till kvartsfinal och slapp därmed åttondelsfinalen, där ställdes man emot Halvorstorp som man mötte i serien i år..  Och väl där gjorde man dagens bästa match och vann med 4-0 efter mål av Nils Olofsson, Martin Erlandsson och Markus Olsson 2 st.

Efter tre raka segrar gick man så vidare till Torsdagens slutspel där man i semifinalen fick möta IFK Trollhättan som man ju även mötte i Rasta cupen för ett tag sen, slutade ju med  7-1 förlust då.. Men i gårdagens semifinal var man mer med på tårna och IFK fick det mycket tuffare än vad dom säkert hade trott. Var dock IFK som tog ledningen med 2-0 sen reducerade Edet till 2-1  genom Joakim Berg. IFK fick tryckt in ytterligare en boll bakom Tom och ställningen var 3-1 sen ryckte Edet spelarna upp sig och skapade en hel del chanser och det gav också utdelning 3-2 gjorde Markus Olsson och kvitteringen till  3-3 med 25 sekunder kvar att spela gjorde Jesper Älvenholm, sen så kom det oerhört snöpliga slutet, med 1 sekund kvar eller inte så gjorde IFK 4-3, väldigt många sa att tiden var ute men fanns även någon som sa att den gick in precis i tid.. Rätt svar får vi aldrig reda på men ett oerhört surt slut på en mycket fin upphämtning. Hade domaren tagit samma beslut om det nu varit Edet som gjort mål i samma situation!?? Tror inte det men det får vi heller aldrig reda på..

I och med förlusten fick Edet ta sig an kommun rivalen Inland i match om tredje pris och det var ett mycket laddat LEIF som gick ut och körde över Inland, matchen slutade   4-1 och man tog en mycket skön seger och  och kan nu kalla sig bäst i kommun!! =) Målskyttar var Martin Erlandsson, Jesper Älvenholm och Markus Olsson 2 st.

En mycket bra turnering gjorde man och för den fina placering fick man 1000 kr och 1000 kr i presentkort på eurotravelsports. Ska även nämnas att Edet fick med en spelare i All Star laget nämligen Markus Olsson som gjorde mest mål i hela turneringen!