Isenta Cupen

I helgen var vårat A-lag återigen iväg på cup, denna gången begav man sig till Stenungsund.

Första gruppspelet spelades tidigt på lördag morgon, för ovanlighetens skull så hade faktiskt dom flesta vaknat till och man slog Stala med 3-1 efter en skaplig match =) Sedan mötte man Stenungsund som till slut också vann gruppen, man gjorde en mycket bra match och det var väldigt jämnt men Stenungsund lyckades i slutet av matchen göra 2-1 och gick segrande ur den matchen. Sen mötte man Skärhamn och fick 1-1. Och i sista matchen stod Torp för motståndet, var iofs inte speciellt mycket till motstånd och Edet kunde vinna med 9-2 till slut. Tack vare dessa resultat tog man sig vidare till Gruppspel 2 på Söndagen.

Även på Söndagen var det upp ganska tidigt som gällde, och återigen hade Edet spelarna vaknat på rätt sida och vann första matchen mot Myckleby med 4-1. I match 2 mötte man Öckerö som tidigare imponerat, men Edet gjorde en mycket bra match och hade man uttnyttjat sina lägen hade man vunnit, då man faktiskt spelade aningen bättre än Öckerö, men Öckerö var hetare framför mål och vann matchen med 3-1. Match 3 var mot ett ungt Vallen, inför matchen visste man att ett oavgjort resultat skulle räcka för avancemang och det var kanske därför det såg lite stelt och lojt ut på plan!? Iaf gjorde man en av sina sämre matcher till en början.. Men efter att Vallen fått 1-0 på i princip sin enda målchans så vaknade man och man skapade mängder med chanser men bollen ville inte in, men med ca 1 och en halv minut kvar lyckades man till slut få in en kvittering som man sedan höll tiden ut.

I semifinal fick man sedan möta Guldringen, som vann den andra slutspels gruppen, ett rätt tungt lag med många mycket bra skyttar, det var också Guldringen som tog ledningen väldigt turligt efter ett självmål av Edet, men Edet kämpade på och man fick in en kvittering och med ca 2 minuter kvar också en 2-1 boll, sen tappar man markering på en hörna och Guldringen kan kvittera och nästan med en gång efter lyckas man också göra 3-2. Man gjorde en mycket bra match i 13 minuter, tyvärr höll det inte hela vägen och man fick ytterligare en gång spela match om tredje pris.

I matchen om tredje pris fick man återigen möta Öckerö som man ju stötte på i första gruppspelet, förlust med 3-1 då. Nu var Edet spelarna på tårna och man kunde ganska enkelt slå ett lite tamt Öckerö med hela 7-3.

Återigen gjorde man en mycket bra turnering, synd att det inte kunde räcka hela vägen fram denna gång heller.. Men i inomhus fotboll är det väldigt små marginaler och med dom på vår sida i semifinalen så hade man gått till final. Kan nämnas att Stenungsund vann finalen mot Guldringen med 2-0.

I och med denna cup är också inomhus säsongen över för denna gång. Sammanlagt blev det 3 st tredje platser och så en riktigt dålig insats i DM. 3-a i Rasta Cupen, 3-a i Isenta Cupen och så den fina 3-dje platsen i Mellandags cupen.. Mycket bra jobbat, får hoppas att man tar med sig det fina spelet till nästa inomhus säsong och att man då med ytterligare ett år på nacken kanske kan knipa sin första turnerings seger på mycket länge..

Gruppspel 1:

LEIF-Stala 3-1
Stenungsund-LEIF 2-1
Skärhamn-LEIF 1-1
Torp-LEIF 2-9

Gruppspel 2:

LEIF-Myckleby 4-1
LEIF-Öckerö 1-3
Vallen-LEIF 1-1

Semifinal:

Guldringen-LEIF 3-2

Match om Tredje Pris:

LEIF-Öckerö 7-3

OBS! Bilder från cupen hittar ni under Seniorer, Bilder, Match Bilder, Isenta Cupen. Dålig kvalite på bilderna då det va fel inställning på kameran, iaf kul att ha nåt att kika på.. I och med att bilderna ligger på geocities server är det inte säkert att dom funkar hela tiden då dom bara tillåter ett visst antal besökare per timma att kolla på dom, så funkar dom inte när du ska kolla så gör ett försök lite senare!