Intervju med Magnus Blom, vår nye hjälptränare.

Krister: Hej Magnus, vi skall göra en liten intervju med dig, dom flesta känner dig men många gör det inte, vad är du för en egentligen.

Magnus: Jag heter alltså Magnus Blom och är uppväxt på Slåttervägen i Lilla Edet, numera bor jag i Trollhättan, borta vid Edsborg, jag har 3 pojkar, Tobias 15 år, Marcus 13 och Elias 10 år, dom bor hos mig varannan vecka.

Jag har bott i Trollhättan i 18 år nu och trivs ypperligt.

Krister: Märkligt, för jag låg över en natt i Trollhättan i höstas och längtade hem redan på förmiddagen.

Magnus: Konstigt… jag träffade ju dig på kvällen och då såg du ut att ha görskoj

Krister: Ja det gjorde du ja, vi bodde ju till och med i samma hus.

Magnus: För övrigt jobbar jag på SAAB,  det är svårt att förklara vad jag gör men kortfattat har jag hand om ändringar som skall göras på bilarna, ser till att dom går in smärtfritt i produktionen.

Krister: Jag har också svårt att förklara vad jag gör på jobbet, det är väl så med oss som håller på med lite allting.

Krister: Du är född 1966 har jag för mig, en liten grupp i LEIF var födda 66, vilka var dina ålderskompisar? jag kommer inte på någon på rak arm.

Magnus: 66-a stämmer bra, vi var inte så många, det var väl bara jag och Roger Sköld som spelade kvar efter vi fyllt 16-17 år.

Krister: Har du några friditdsintressen utöver LEIF som ju kommer att ta stor tid i framtiden? Hobbies alltså.

Magnus: Eftersom jag även är med som ledare i TFK P-95 så är nästan all fritid = fotboll, men jag hinner allt med lite normalt liv också, vad det nu innebär, det blir ju lite olika ”liv” beroende på om jag har barnen eller ej.

Krister: Vilken är den största egenskapen du har som du tror du kan bidra med på träning och matcher?

Magnus: Oj, den var inte lätt att svara på, största/enda egenskapen jag har eller hade som fotbollsspelare är väl att jag är en dålig förlorare och alltid gett mitt yttersta för att slippa förlora.

Eftersom jag tränar 95-or också vet jag att det viktigaste är att vara positiv i alla lägen, så det skall jag försöka vara.

Krister: Jag personligen känner inte att du är en ”motpol” till Torben i den utsträckning som Anders var, ni blir inte lite för lika?

Magnus: Jag vet inte, tror faktiskt att jag är ganska lik Anders, jag tycker själv att det är mest när jag spelar själv som jag gapar mycket, vid sidan om är jag lite lugnare och tystare…. tror jag.

Jag skall i alla fall försöka ropa enbart positiva saker”

Krister: OK, jag har i ärlighetens namn inte sett dig så mycket när du varit ledare i B-laget, jag höll ju mest på med ungdomsfotboll då och kunde inte se så mycket matcher, jag har nog upplevt dig som pådrivare på plan, det var väl därför jag tänkte som jag gjorde.

Krister: Vilka klubbar har du spelat med?

Magnus: Bara Edet, den enda klubben som någonsin velat ha mig.

Krister: Det skall du inte vara ledsen för, det är den enda klubb som velat ha mig också, och då inte ens som spelare!!

Magnus: Det är jag inte ledsen för, har alltid trivts kanonbra.

Krister: Har du några speciella minnen från när du spelat med LEIF?

Magnus:  Jag får väl ge samma svar som Anders, det måste vara nån av dom gånger när vi kvalat upp, jag har inte varit med och förlorat någon kvalmatch vad jag kan minnas, så om det går så illa så att vi inte vinner serien utan måste kvala så spelar jag gärna.

Jag kommer speciellt ihåg när jag fick slå en straff i en kvalmatch (Anders blev fälld) jag har nog aldrig sett en nervösare tränare ( Ringfelt) själv var jag hur lugns som helst.

Krister: Missade du?

Magnus: Självklart inte.

Krister: Såg du Mellandagscupen, vi blev ju trea efter att ha slagit Inland i match om tredje pris, kollade du nåt.

Magnus: Japp, jag var med som ledare, vi spelade jättebra i alla matcherna, tyvärr så gjorde ju IFK mål i sista sekunden i semi annars hade vi gått till final, vi var verkligen på gång i slutet av den matchen och det kändes som om vi hade övertag inför sudden.

Den förlusten glömdes dock fort när vi slog Inland i matchen om tredje pris, det var en härlig inställning hos alla som gjorde detta möjligt.

Krister: Kom tomten i julas? Alltså, är du en snäll männinska.

Magnus: Självklart kom tomten.

Krister: Har du hund?

Magnus: Nej, det är det enda positiva med att både jag och Tobbe är lite allergiska mot pälsdjur, jag slipper det tjatet, jag har dock haft fiskar samt diverse ödlor så helt har jag väl inte sluppit tjat om  husdjur.

Krister: Ja men där hade du tur kan man säga.

Magnus: Jo tack

Krister: Lycka till med din nya utmaning, vi kommer att köra med dig det skall du veta.

Magnus: Det tror jag säkert och det är helt OK, nu skall jag sätta mig framför TV-n och se när Aston Villa slår Arsenal.

Krister: Du verkar vara en riktig drömmare du. Tack skall du ha för samtalet.

Magnus:  Tack själv.