Intervju med Tom Christiansen, Januari månads spelare i LEIF.

K. Hej Tom, vi tänkte att vi skulle ha en intervju med månadens spelare i år, i och med att vi inte börjat spelat matcher än så tänkte jag att vi kan ju börja med den som tränat mest hittills.

Du tränar hårdare än någon annan just nu, det kanske är ett par man till som är i närheten av din närvaro på träningarna, har du alltid tränat så mycket ?

T. Ja det har jag, brukar träna varje gång om jag kan. Det finns ju inte mycket som går före fotbollen. Fotboll e ju det roligaste jag vet så.

K. Vad är din bästa tid på milen?

T. Jag lyckades få till en 47,55 tid en gång och den är jag ganska nöjd med.

K. Tycker du inte det skall bli skönt att slippa springa milen och börja träna på riktigt på Stommen?

T. Fotboll är ju alltid det roligaste men det har ju gått så bra på milen i år så det känns inte så farligt att löpa, första vinter det känns så faktiskt.

K. Är det inte hemskt att slänga sig på en hård grusplan, det måste göra ont?

T. Ja det är inte så kul men det går ganska bra med lite skydd på sig.

K. Du har ju ett riktigt vasst temperament, du har sparkat på många målstolpar, har du det efter Torben eller Carina?
T. Det måste ju vara efter far min i så fall. Men det är inte alltid bra att ha temperament, men jag har lärt mig på senare år att behärska det.

K. Är det svårt att ha just Torben som tränare?

T. Jag har aldrig haft några problem med det. Har ju nästan bara haft honom som tränare. Har ju haft han redan i P14 i Nygård tror jag det var första gången och sedan i Alvhem och nu i Lilla Edet. Tycker att han jobbar på ett bra sett som passar mig bra.

K. Vad tror du om chanserna i fyran i år, hänger vi kvar?

T. Jag tror faktiskt att vi har ganska goda chanser att hänga kvar. Det gäller bara att alla vet vad som ska göras. Lite flyt i matcherna så trillar bollarna in också så ska det gå bra.

K. Räcker dom nyförvärv vi fått?

T. Vi har fått bra nyförvärv tycker jag, men jag kan inte sticka under stolen med att det hade varit kul om vi hade fått någon etablerad div.4 spelare, men vi håller laget ungt och det ser bra ut för framtiden tycker jag.

K. Vilka spelare förutom du blir nyckelspelare i LEIF?

T. Jag får väl svara Mattias Ahlström på den, men jag tror ändå att laget e det viktigaste för oss.

K. Vem tror du kan överraska mest i laget?

T. Jag hoppas att Markus Olsson blommar ut rejält i år, vi har även fått ett intressant nyförvärv i Jesper Älvenholm som kommer att kunna överraska tror jag.

K. Vad gör du när du inte slänger dig på fotbollsplan? Intressen utöver fotboll

T. Hinner ju inte med så mycket annat än fotbollen och jobbet på Volvo i Torslanda, men det finns väl alltid lite tid till min sambo Emelie.

K. Jag ser ju på våra poängpromenader att du är en ganska allmänbildad kille, du ligger alltid i topp både på sportfrågorna och vuxenfrågorna, vad gör du? Läser du mycket eller hur har du fått den kunskap som jag ser att du har när jag rättar svaren.

T. Jag har nog inte gjort något speciellt för kunskapen jag har, skolan har aldrig varit något för mig heller så jag har inget bra svar på denna fråga.

K. Har du hund?

T. Ja jag och Emelie har en liten hund som heter Nero han e en blandras som är 9 månader nu.

K. Ja då tror jag vi fick med allt, lycka till mellan stolparna i år.

T. Tack.