Ytterligare en storvinst

I Lördags var det dags igen för vårat A-Lag, för motståndet stod Div 4 laget Stenshults IF. Efter segern med 9-0 senast i DM mot Upphärads IF så räknade man med betydligt tuffare motstånd för dagen!!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Jesper N          Henrik N          Martin K
                                   Tobias G
      Jon S         Martin E          Tobias J     Peter M

Jesper Ä         Markus O

Avb: Jonathan G, Joakim B, Niclas Ä, Marcus S

Direkt från start visade Edet spelarna att man var det hetare laget och man visade upp fint spel därför kändes det lite orättvist när Stenshults IF kunde göra 1-0 på hörna.. Men Edet spelarna deppade inte ihop för detta och det tog inte lång tid innan kvitteringen kom. Sedan rann det på och man gick upp till 4-1 innan halvtidsvilan.

Efter vilan blev spelet lite sämre och Stenshult kunde göra 4-2 men sen skapade inte Stenshult mycket mer och Edet tog återigen över matchen och man fick gjort 2 mål till, slutresultatet blev alltså 6-2 till LEIF. Målskyttar var Markus Olsson 3, Jesper Älvenholm 2 och Tobias Johansson 1.

Mycket bra match mot ett lag som gjort mycket bra resultat i tidigare tränings matcher men på Stommen märkte man inte mycket av deras kvalitéer.

Nu på torsdag åker våra seniorer till Danmark för att där förhoppningsvis få träna på fina gräsplaner i vilket fall som helst så lär det bli en mycket rolig resa.. Man kommer där få möta ett norskt lag på fredagen och på lördagen blir det troligtvis fullt ös i Ålborg =) !!

OBS! Håll utkik efter LEIF Tipset lappar som kommer finnas ute inom kort... Nytt för i år är att man även kommer kunna halvgardera upp till 3 matcher!!