B-laget årsdebuterade borta mot Nygård och vann med uddamålet

B- laget gjorde en hyfsad första halvlek och hade väl ungefär lika mycket boll som Nygård men i pausen stod det 3-0 till hemmalaget, det var ett par, något tursamma mål som ramlade in bakom Emil i Edetmålet, först fick Nygård straff, den var solklar men oturlig då Jonas Erlandsson oavsiktligt fick bollen på armen strax innanför straffområdeslinjen.

Det andra målet kom till efter en Nygårdhörna där en Nygårdsspelare slog bollen i magen på en medspelare och vidare in i mål.

Det tredje målet var ett slarvmål där upprinnelsen var uppe vid mittlinjen, Edets backlinje rullade bollen fram och tillbaka och till slut var en Nygårdsspelare framme och störde så att Edetsspelaren spelar bollen till Emil som inte får tag i den och det blir 3-0 strax innan paus.

I pausen bytte LEIF ut dom två 15 åringarna Mikael Bengtsson och Jonatan Gustavsson som spelat från start, in kom den tredje 15 åringen Sebastian Arvidsson och A-lagsspelaren Jesper Älvenholm och då vände matchen, Mikael och Jonatan hade kämpat bra men blev lite lätta med tanke på Nygårds större tyngd och rutin, efter pausen tröt orken på hemmalaget och Edet kunde vända matchen genom två mål av Jesper Älvenholm, ett mål på långskott genom Joakim Berg och ett mycket snyggt nickmål asv Jonatan som gick in igen i slutet av matchen.

Som helhet spelade Edet väldigt bra, backlinjen bestod av bröderna Berg med Martin Karlsson i mitten och dom var stensäkra, extra plus för Jockes offensiva räder.

Mittfältet bestod av Markku Mustanoja, Jonas Erlandsson och Jonatan Gustavsson centralt, Mikael Bengtsson till höger och Mikael Andreasson till vänster.

På topp startade Markus Sandbäck och Niad Kanjesic

Och på bänken startade Sebastian Arvidsson och Jesper Älvenholm.
Bäst i LEIF var Jonas Erlandsson.

Krister Andersson 2006-04-05