LEIF vidare i DM

Igår begav sig vårat A-Lag till Alingsås för att där ta sig an Div 6 laget BK Spark för andra omgången i DM!!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Jesper N          Henrik N          Joakim B
                                     Tobias G
         Tobias J       Jonas E          Nils O       Jon S

Jesper Ä         Markus O

Avb: Andreas B, John O, Martin K

För det första kan det väl nämnas att planen spelades på grus och att det var väldigt dåligt ordnat då planen inte var kritad  och man inte hade några linje män och domaren som dömde höll antagligen till i dom lägre divisionerna!

Eftersom matchen i helgen blev inställd så trodde man att man skulle få se ett spel suget Edet men så var inte fallet.. Antagligen trodde man att man skulle köra över Spark hur lätt som helst då det inte fanns rätt inställning hos många spelare. Och som det brukar gå när man inte har huvudet med sig så blir det ett mål i baken vilket alltså hände denna kväll, BK Spark tog ledningen med 1-0 på sitt första läge i matchen. Kan nämnas att Edet innan Sparks ledningsmål borde gjort ett par mål då man hade frilägen och även två bollar i ribban. Man fick iaf in en kvittering innan halvtids vilan efter mål av Jesper Älvenholm.

I andra halvlek bjöds det inte heller på nåt skönspel och det blev en mållös historia. Därmed blev det förlängning 2x 15 min.

Och nu började det synas på Edet spelarna att man var tvungna att kämpa och man tog tag i spelet direkt i förlängningen, skapade en del halv chanser men så på en av många bra lagda hörnor utav Markus O som Tobias J nådde högst och kunde nicka in 2-1... Men eftersom det inte var Golden Goal som gällde så var matchen inte över. Edet spelade stabilt och Spark lyckades inte skapa speciellt mycket förrän med 3 min kvar då man fick en tveksamt dömd straff.. Lyckligtvis slogs den riktigt dåligt och Tom gick åt rätt håll och kunde därmed rädda segern åt LEIF!!

Har vart en hel del tjöt om att FCT väntar i nästa omgång och det syntes verkligen på planen idag att man trodde att man redan var klara för den matchen! Men i vilket fall som helst så är man det nu och det blir en väldigt rolig match som kommer spelas på hemma plan... När och var är ännu inte bestämt håll utkik på hemsidan för mer info om detta!! Imorgon fredag spelas nästa match och det gör man emot Div 4 laget Valla kan kanske bli en bra värde mätare inför serie starten som närmar sig med stormsteg!

OBS! Till alla senior spelare, glöm inte av Påsk festen på fredag!! Klockan 17:30 syns vi uppe på Ekaråsen!! Ps. Glöm inte den gröna påsen .Ds =)