Återigen en vinst

I Måndags befann sig vårat A-Lag i Vedum för att där få spela på gräs återigen. Man mötte där     Div 5 laget Vedum.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Jesper N          Henrik N          Joakim B
                                     Tobias G
         Tobias J     Martin E         Nils O       Jon S

Jesper Ä         Markus O

Avb: Markus S, Markuu M

Edet för dagen blå/vita (inte speciellt snyggt) =) Men vart var Stuart egentligen!?? =)

Inget speciellt bra spel från något av lagen i första halvlek, men Edet var det enda laget som fick in bollen. Målet gjordes mycket elegant utav Jesper Älvenholm en lobb över en chanslös målvakt! 1-0 var också slutställningen i halvlek!

När andra halvlek började kom också haglet från skyn och något fint vår väder syntes inte till. Inget bra spel i andra halvlek av Edet heller, däremot ryckte Vedum upp sig lite och höll i spelet. Men något mål gjorde man inte och istället tog Edet vara på en av sina få chanser och målskytt återigen Jesper Älvenholm, på nick denna gång! 2-0 också slutresultatet.

Var nog många trötta ben i denna match, vilket framförallt syntes i pressen som inte funkade alls. Men man släppte ändå inte in något mål och lyckades ju som sagt göra två framåt vilket ju är ett styrke besked!

Nu är det väldigt nära serie premiär och hur det gått i träningsmatcher tidigare spelar ingen roll.. På lördag smäller det. Arentorp som slutade i toppen förra säsongen står för motståndet.         Kl 15:00 börjar denna match på borta plan.

OBS! LEIF Tipset måste nu in snarast, deadline som ni kanske vet är på Lördag innan match start! Träningen på Torsdag kan vara ett bra tillfälle att lämna in detta!!