Serie Premiären avklarad

I fredags började allvaret för vårat A-Lag, då man mötte topplaget från förra säsongen i Div 4, Arentorp. Detta gjorde man på bortaplan!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Jesper N          Henrik N          Joakim B
                                     Tobias G
        Tobias J    Mattias A         Nils O     Martin E

Jesper Ä         Markus O

Avb: Jon S, John O, Martin K

Trots det dåliga vädret hittills i år, så var det en mycket fin B-plan som man fick spela matchen på!

Ett riktigt taggat Edet kom ut och körde på rätt bra i första halvlek, man lyckades rätt bra med sin press och Arentorp hade svårt att få igång nåt eget spel. Även dom farligaste lägena hade LEIF, det allra farligaste kom med bara någon minut kvar av halvleken efter att Jesper Älvenholm vunnit en närkamp mot en Arentorp-back och var ensam mot målvakten, men skottet gick tyvärr tätt utanför. Så ställningen var 0-0 efter första halvlek.

Var man taggade i första halvlek så var det raka motsatsen i början av andra. Man kom inte alls igång med pressen, snacket eller jobbet och det såg lite farligt ut ett tag då man inte riktigt kom åt Arentorp spelarna. Men efter en kvart lyckades man jobba sig in i matchen igen och det var rätt jämnt spelmässigt. Målchanser var det rätt dåligt med från båda håll. Arentorp hade dock ett friläge men han insåg nog inte hur fri han var och tog ett tamt avslut från straffområdeslinjen. Även Edet hade en riktigt farlighet genom "Bassen", som efter en fin genomskärare av Mattias A kom perfekt med sin löpning och hade det inte varit för Arentorp backen som blev frilägesutvisad i denna situation hade nog Edet tagit ledningen där med 1-0. Men något mål blev det inte i denna serie premiär och matchen slutade 0-0.

Då var seriepremiären över och 1 poäng vardera var ett rättvist resultat även om det kändes som att Edet hade dom farligaste lägena. Och man ska ju komma ihåg att Arentorp var ett topplag förra säsongen och lär tillhöra den övre halvan av tabellen i år med. Nästa helg blir det återigen en tuff match, då står IFK Trollhättan för motståndet, som lär vara bra revanschsugna efter sin premiär (förlust 4-0 mot FC Corner). Matchen spelas på borta plan.

OBS! Redovisning av topplistan utav LEIF-Tipset kommer att komma upp på sidan efter omgång 2 eller 3 då det för tillfället är för många som har samma resultat!