B-Skoftebyn 1-2

Reservlaget gjorde hemmadebut på skolans plan på måndag kväll, Skoftebyn stod för motståndet och visade sig vara snäppet bättre än LEIF sett över hela matchen.

Edet fick ställa upp med ett lag där många skador gjorde att t.ex. backlinjen var helt nykomponerad, Andreas Berg till höger och John Olofsson till vänster om Markus Sandbäck som fick spela mittback denna gång.
Alla dessa tre gjorde vad som förväntades av dom, inga större misstag och Markus som är en talang utan motstycke på vilken plats han än spelar visade här upp sin allra bästa sida, tills han som vanligt fick gå ut med kramp, men då var det bara 10 minuter kvar.
Om han tränade upp sig lite mer och satsade lite hårdare vore han en givene kandidat för A-laget. Tyvärr är det ju ofta så med dom stora talangerna, att dom inte har den inställning fullt ut som krävs för att bli så bra som möjligt.

Målvakt var återigen Tom Christiansen som ställer upp för B-laget när Emil inte kan, vi kan bara hoppas att han gör detta i fortsättningen också, han inger den säkerhet som en orutinerad backlinje behöver.
Denna match hade dock Tom lite otur kan man säga, 1-0 till Skoftebyn kom på en hörna som antingen skarvades eller också studsade den snett och smet förbi Tom som var chanslös, 2-0 kom även det i första halvlek.

I den andra halvleken flyttade Edet upp positionerna lite, mittfältet, där Mikael Andreasson som spelade till höger återigen gjorde en bra insats, Markku Mustanoja, Andres Mårtensen och Jon Spjuth i mitten och Niklas Schlosser till vänster fick lite mer boll än i första.
Markku som för dagen var lagkapten i Jonas frånvaro tar som vanligt sitt ansvar och är en riktig pådrivare och Jon var riktigt bra med hög fart i löpningarna och en del farliga frisparkar.

På topp spelade denna gång Nihad Kanjesic ihop med Niklas Älvenholm som gjorde debut i LEIF tröjan. Niklas gick ut i paus och ersattes av Tobias Carlsson, Nihad var lika bra som mot Inland och gjorde även Edets tröstmål efter 15 minuter i andra halvlek, han har dessutom ett skott i kryssribban efter 20 minuter så han var nära att bli lite hjälte där.

Men så blev det inte, Skoftebyn har några farliga kontringar i andra, och vi lyckas inte göra något mer mål så det blev 1-2 i slutresultat.

Jonatan Gustavsson bytte med Schlosser i slutet av matchen och Meddy Bersic bytte med Sandbäck när han fick kramp men ingen av dom kunde sätta någon prägel på matchen, det kommer dock fler tillfällen.
Nästa match är borta mot Skepplanda på söndag och då hoppas vi att vi får tillbaka några skadade spelare innan dess.

Krister A 2006-05-02