Knapp förlust på Ekaråsen

I Lördags var det så dags för hemma premiär på Ekaråsen. Strålande sol och mycket folk, precis som en hemma premiär ska vara!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Martin K          Henrik N          Joakim B
                                     Tobias G
        Tobias J    Mattias A         Nils O     Jesper Ä

Martin E         Markus O

Avb: Peter M, John O, Jon S

I första halvlek fick vi se en rätt jämn tillställning där båda lagen hade svårt att få till några riktigt heta målchanser. Ett rätt tillknäppt spel från båda håll och det var mer kamp än skön spel! 0-0 var också ställningen i halvtidsvilan!

Andra halvlek såg till en början ut som den första, kanske med en aning spelövertag för Edet men det var ändå FC Corner som kunde göra 1-0, vilket kändes väldigt tungt då vi har väldigt svårt att få till det framåt! Efter målet försökte Edet trycka på mer framåt och man skickade fram Tobias G i anfallet. Men Edet lyckades inte skapa speciellt mycket och det var istället FC Corner som hade dom farligaste lägena efter snabba omställningar! 1-0 slutresultatet denna dag.

Man gjorde väl ingen dålig mach idag då man spelade jämnt med FC Corner men man har för tillfället stora problem med att skapa något framåt och har inte råd med att släppa några billiga mål bakåt.

Nya tag redan på Onsdag då man spelar en väldigt viktig match på borta plan mot Östadkulle som har 3 raka förluster och är nog ett lag vi helst ska ha bakom oss i tabellen, lär i vilket fall som helst bli en mycket tuff match!