Skepplanda – B 4-0

Vi hade inte mycket att sätta emot Skepplanda i söndagens match på Forsvallen och förlorade med solklara 4-0 efter 3-0 i paus.

Det började hyfsat bra första kvarten, en nick i burgaveln från Niklas Älvenholm på ett inlägg från brorsan Jesper.

Niklas och Tobias C började på topp denna gång, två man som skulle spela från start hade missat starttiden och kom lagom till att matchen började dom hoppade in direkt när dom var uppvärmda och klara.
Då stod det fortfarande 0-0 men ju längre det gick i första halvlek ju mer trötta blev Edetspelarna och SBTK kunde ta över, bland annat genom en trippelhörna där det var farligt hela tiden och där Andres Mortensen rensade på mållinjen.

Vi har under första halvlek bollen hyfsat mycket men inga vassa chanser, Jesper Älvenholm, Markus Olsson och Mikael Andreasson har några fina samspel men i det stora hela så springer dom sönder oss varje gång dom anfaller.

Andreas Berg går ut i paus och John Olofsson går ned på hans plats och det blir säkrare bakåt, Mikael Andreasson kommer in i slutet av halvleken på andra backen när Sandbäck tar slut och Mikael gör jättebra ifrån sig.

Vi har ett ojämnt lag på papperet denna gång men eftersom vi vet att vi alltid kämpar till sista blodsdroppen så var vi i lagledningen inte oroliga ändå, tråkigt nog så räckte inte kämpatakterna till, eller rättare sagt, dom var inte med denna gång.

Vi skall inte prata mer om detta här, jag vill bara framhålla fem man, Janne Svart stod i mål och kan inte lastas för något, Markku Mustanoja har en inställning som gör att när han tränat lite till så går han in i A-laget, John Olofsson ställer upp och gör jobbet, Peter Mattson också.
Och Mikael Andreasson överraskar lite nu faktiskt, han är på gång
Andres, Andreas, Nicklas Schlosser och Niklas Älvenholm kommer att bli bättre när dom fått mer träning.

Nihad blev tyvärr skadad och fick utgå i mitten av den första halvleken, han spelade för dagen vänster mittfält och han var inte lycklig precis, men man spelar ju där man blir placerad av lagledningen.

Det var varmt, vi var dåliga, planen var ojämn, men det verkade som om Skepplanda spelade i duggregn och på en utmärkt gräsmatta.
Bättre takter nästa gång, Jonas var är du.

Krister 2006-05-08