Nära seger på borta plan

I Onsdags var A-laget i Östadskulle för att där möta 0 poängaren hittils i serien.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
           Martin K          Henrik N          Joakim B
                                     Mattias A
        Tobias J         Martin E    Nils O       John O

Tobias G           Jon S

Avb: Peter M, Jesper Ä, Markus O

I Östadskulle bjöds det på ett strålande solsken och en helt ok gräs plan. Matchen startade väldigt avvaktande och det var nästan så att det var målvakterna som hade bollen mest i form av utsparkar och insparkar. Men ju längre halvleken led så blev det bättre spel, Edet hade precis som i tidigare matcher svårt att skapa riktigt heta målchanser medans Östadkulle hade något farligt läge, men Tom var med på dessa! Men så med 2 minuter kvar av första halvlek så hittar Tobias Gustafsson en lucka i mittförsvaret hos Östadkulle och rycker från backen och sätter säkert dit 1-0 bollen för Edet. Årets första seriemål för, vilket kändes oerhört skönt!

Andra halvlek startade precis som den inte fick... Nämligen med ett Östadkulle mål. Ett slappt Edet släppte till denna chans alldeles för lätt för Östadkulle. Men Edet deppade inte ihop för detta, utan istället tog man över spelet och för första gången i Div 4 västra i år började man skapa många och riktigt heta målchanser. Tyvärr så fick inte Edet in någon mer boll denna kväll vilket man verkligen hade varit värda. Sett till chanserna man hade i andra halvlek så hade inte ett slutresultat på 3-1 till LEIF varit orättvist!!! Men matchen slutar alltså 1-1.

Kul att se att man äntligen börjar vaska fram lite chanser framåt, fortsätter man så här så kommer målen också att komma.. Match på Lördag igen, då väntar Skepplanda borta, vilket lär bli en svår nöt att knäcka. Skepplanda som har Peter "Erra" Eriksson, som ju alltid är farlig framåt! Men det ska nog gå bra, bara man visar samma takter som mot Östadskulle!