Förlust på Torsbovallen

I onsdags begav sig vårat A-Lag till Trollhättan för att där spela derby match mot TBIS. Ett TBIS som startade serien bra men på senaste tid haft det lite tungt.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
            Joakim B         Henrik N          Martin K
                                     Mattias A
          Jon S       Martin E    Nils O       Peter M

Tobias G           Markus O

Avb: Tobias J, Jesper Ä, Jonathan G

Så här såg alltså dagens startelva ut fast det dröjde inte mer än 5 minuter innan Martin E blev skadad och Tobias J fick hoppa in. En något trög start för Edet och det var TBIS som skapade den första målchansen efter en miss i försvaret, men detta resulterade inte i något mål. Hände inte speciellt mycket i denna halvlek och det fina spel Edet visade upp senast i Råda matchen var som bort blåst.. 0-0 i halvlek.

Man hade hoppats att ett bra i snack i halvlek skulle ge spelarna lite ny energi, men så var dock inte fallet. Utan det såg ungefär ut som i första halvlek med dålig kämparanda och svårt för att ta tag i spelet. Med ca 20 minuter kvar fick TBIS en mycket tveksamt dömd frispark som man slog mycket bra och efter kalabalik i straffområdet kunde så en TBIS spelare skjuta in 1-0. Efter detta försökte Lilla Edet trycka på framåt men man lyckades inte komma fram till speciellt många farligheter, däremot fick TBIS en hel del kontringar som man nästan borde ha utnyttjat. Tyvärr så blev slutresultatet 1-0.

Tråkigt med ännu en förlust, men man vinner inga matcher om man inte går ut med 100%-ig inställning, för det var inget speciellt bra lag man mötte idag, sen så hade väl ett oavgjort resultat varit mer rättvist kanske. Sen kan man ju även nämna domaren som var helt kass, okej att man tillåter hårt spel, men då ska det vara lika åt båda hållen.

Nya tag redan på Måndag, då gästar Arentorp Ekaråsen. Arentorp som man ju redan mött denna säsong, då blev det 0-0 efter en jämn match. Lär iaf bli en mycket svår uppgift då Arentorp gått mycket bra och ligger med uppe i toppen av tabellen, men vi får hoppas att Edet visar att man är ett starkt hemma lag.