Hemma starka Edet!!?

Idag Måndag spelades det återigen Div 4 fotboll på Ekaråsen, tredje matchen för året. Och alla matcher hittills har varit mot något av topplagen, likaså idag då Arentorp stod för motståndet.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
            Joakim B         Henrik N          Martin K
                                     Mattias A
          John O       Martin E    Nils O       Peter M

Jesper Ä           Markus O

Avb: Tobias J, Tobias G, Jon S, Jonas E, Jonathan G

Efter allt regn som kommit i veckan så kunde man tro att Ekaråsen som har väldigt lätt för att bli vattensjuk skulle vara rena ler åkern men så var faktiskt inte fallet, en helt ok plan för dagen alltså. Matchen började precis som man hade trott på förhand med ett Arentorp som gärna satte igång spelet med deras back linje, men till skillnad mot borta matchen i serie premiären så hade man oerhört svårt att hitta några ytor att spela vidare på, så oftast blev det en lång boll från backlinjen som Edet försvaret oftast kunde ta hand om rätt lätt. Framåt sett för Edet fanns det inte speciellt många riktigt heta lägen, även om man lyckades vaska fram en del halv bra chanser.. Och en ledning för Edet i halvtids vilan hade inte varit orättvist, men ställningen var alltså 0-0.

I andra halvlek tog Edet tag i spelet direkt och man såg ut att vara det hetaste laget på planen. Och efter en något tilltrasslad situation framför målet fick Markus O fram en tå och kunde rättvist skjuta in 1-0. Arentorp hade fortsatt svårt att skapa något framåt och det var Edet som höll i spelet. Med ca 30 minuter kvar av matchen fick dock Arentorp sin stora kvitteringschans, detta efter en hörna som gick förbi alla spelare och en Arentorp spelare fick bra skottläge men sköt i utsidan av målet. Efter detta var matchbilden som tidigare och Markus Olsson kunde göra sitt andra mål för dagen efter en snygg tunnel på Arentorp keepern.. Och innan matchen var över fick man även gjort ett 3-0 mål, målskytt denna gång Nils O efter ett mycket fint förarbete av Jesper Ä.

3 nya härliga poäng.. Väldigt skönt med en seger och Edet börjar se ruskigt starka ut hemma på Ekaråsen.. =) Ny hemmamatch på Fredag då Halvorstorp gästar oss, lär bli en tuff match då dom brukar vara ett rätt tungt lag att möta. Men vi får hoppas att man nu kan komma in i en positiv trend och fortsätta plocka hem lite 3 poängare..