Bra första halvlek räckte inte

I Fredags gästades vårat A-Lag av Halvorstorp. Ett Halvorstorp som det gick mycket bra för i början av serien men som på senare tid börjat förlora en del.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
            Joakim B         Mattias A          Martin K
                                      Tobias G
          Tobias J       Martin E    Nils O       Peter M

Jesper Ä           Markus O

Avb: John O, Jesper N, Mikael B, Jonathan G

Som ni ser var inte mittbacken Henrik N med p.g.a. sjukdom så Mattias A fick ta klivet ner i backlinjen och Tobias G tog platsen på mitten.

Vi fick i första halvlek se ett ganska hafsigt spel och det var väl inget skönspel, men Edet fick det viktiga 1-0 målet tidigt i första halvlek och man hade bra koll på spelet. Var dock väldigt farligt så fort det blev hörna, inkast eller frispark då Halvorstorp har många duktiga huvudspelare som är väldigt farliga på fasta situationer. Men något mål blev det inte i första halvlek för Halvorstorp. Inte heller Edet lyckades trycka in någon mer trots att man hade bud på 2-0, bland annat efter ett fint skott från Markus O som målvakten tippade tätt utanför egen stolpe. 1-0 i halvtid.

I andra halvlek såg spelet ungefär ut som i första och Edet såg ut att ha bra koll på motståndarna men så med 15 minuter spelade, fick Halvorstorp en hörna som lite turligt letade sig in bakom Tom i målet. Strax därefter kom en Halvorstorp spelare fri med Tom, men Tom lyckades göra en kanonräddning, men mycket olyckligt fick en hemjobbande Mattias A bollen på ena benet och rakt in i eget mål.. Den vanliga "turen" för vårat   A-Lag. Efter målet försökte Edet trycka på för en kvittering, man gick upp på 3 forwards men det gav ingen utdelning, utan istället kunde Halvorstorp kontra in 3-1. 3-1 även slutresultatet denna kväll.

Ingen rolig kväll för vårat A-Lag, såg stabilt ut men Halvorstorp hade det lilla flytet man behöver och kunde göra 2 snabba mål i andra halvlek vilket räckte för att ta hem segern denna kväll. Inte så mycket mer att säga om denna match, förutom kanske att Halvorstorp antagligen är det mest "lipiga" laget vi mött hittills i år, inte en avblåsning utan ett jäkla tjöt. Kan ju dock nämnas att domaren var helt kass, men varje avblåsning kan väl inte ha varit fel!??

Nästa match blir på bortaplan mot Lidköping, som i förra omgången slog serieledarna Corner med hela 5-2.. Så det lär bli en tuff drabbning men långt ifrån omöjlig. Sen så står derbyt på tur.. Ni har väl bokat in 16 Juni i kalendern!? Edet-Inland på Ekaråsen Kl. 19:00.