Första segern för B-laget.

När Lilla Edets reserver i veckan slog Herrljunga SK med 3-2 tog man sin första skalp för säsongen, laget bestod denna gång av följande spelare.
Emil Bengtsson-Andreas Berg, Markus Sandbeck, Jesper Nyqvist, Jonathan Gustavsson-Mikael Bengtsson, Jonas Erlandsson, Markku Mustanoja, Mikael Bengtsson -Jon Spjuth, Tobias Johansson.
Avbytare var Joakim Berg, Timmy Täng och Sebastian Arvidsson

Som ni ser av ovanstående laguppställning hade vi gått över till att spela 4-4-2 istället för det numera vanligare 3-5-2 och man får väl säga att det i alla fall till en början såg ut att vara en något stabilare uppställning.

Två riktigt vassa toppforwards, Jon och Bass sprang sönder och samman Herrljungas försvar och vi ledde med 2-0 redan efter 20 minuter, sedan tappade vi av någon märklig anledning spelet och i paus stod det 2-2.
Att vi gjorde det kan ha varit ovanan vid att vara endast två centrala mittfältare, Markku och Jonas inte hittade sina positioner riktigt och vi tappade mittfältet i slutet på första halvlek

I paus byttes Andreas Berg ut mot Jocke Berg och Sandbeck tog steget ut på vänsterbacken, vi gjorde efter det en helt jämn match mot Herrljunga som i andra halvlek hade ett par riktigt vassa chanser, ett skott i yttersidan krysset och ett skott i slutet på matchen som Emil gjorde en kanonräddning på, den räddningen vann matchen åt oss då Jon redan tidigare i andra halvlek gjort sitt och lagets tredje mål.

Jonathan och Mikael B som spelade från start hade denna gång ytterligare två 15 åringar med sig, Timmy och Sebastian som båda kom in i andra halvlek och gjorde bra ifrån sig, Timmy var till och med ytterst nära att sätta bollen i mål vid en av dom chanser han hade, mycket bra spel från ungdomarna.
Timmy byter av Mikael A, som också har en jättechans som målvakten gör en bra räddning på, och Sebastian byter med Mikael B

Avgörande spel i B-laget denna gång från Jon och Bass på topp, Jocke Bergs andra halvlek och Emils vassa räddning i slutet.
15 åringarna visade att är man tränad och ung är det bättre än att vara lite äldre och otränad, nu är det upp till B-lagsspelarna att visa att dom vill vara med i fortsättningen.

Krister A