Halvorstorp – B 4-2

Trots en mycket bra, framförallt första halvlek fick reservlaget stryk i Halvorstorp med 4-2,
hemmalaget skapade inga som helst chanser, förutom några farliga hörnor, i första halvlek men trots det stod det 1-1 i paus, Joakim Berg som var plandominant sett över hela matchen gjorde Edets kvitteringsmål strax efter att Halvorstorp gjort 1-0 på hörna där en av deras mittfältare fick gå upp helt ensam och nicka in bollen förbi Emil i målet.

B-laget bestod denna gång av fyra spelare födda på 80 talet, ett par 89 or och övriga spelare inte mycket äldre, följande laguppställning användes.

Emil Bengtsson-Andreas Ekström, Martin Karlsson, Jesper Nyqvist, Tomas Rivera-John Olofsson, Markku Mustanoja, Joakim Berg, Sebastian Arvidsson-Andreas Berg, Markus Sandbäck.
Avbytare var Jonathan Gustavsson, Niklas Schlosser och Mikael Andreasson

Som ni ser spelade vi återigen 4-4-2 och det verkar som det passar oss bäst just nu, Jocke Berg tog tillsammans med Markku Mustanoja hand om inre mittfält och gjorde det mycket bra, som ytterbackar spelade alltså två 90 or, Ekström hela matchen och Tomas första halvlek, Tomas och Sebastian på vänster mittfält skötte sig med den äran men blir lite för lätta mot ett lag som Halvorstorp.
Mikael Andreasson som var något lite skadad gick in i paus och spelade vänsterback och Schlosser kom in på vänster mittfält.

På topp spelade denna gång ett helt nykomponerat anfallspar, Andreas Berg och Markus Sandbäck, dom gjorde en bra första halvlek, men som vi visste orkade dom inte hela matchen, deras spel, tillsammans med Johns löpningar på högerkanten var behållningen från första halvlek.
Det var därifrån vårt mål kom, inlägg från John på ett snyggt första pass från mitten, Jocke Berg avslutade med att skjuta mål från straffområdeslinjen, flera bra uppspel kom på den kanten.

Strax därefter sparkar Emil en lång utspark som Sandbäck hinner före målvakten på men nicken går precis utanför stolpen, hade vi fått 3-2 där så hade vi haft vissa chanser men så gick det inte.
20 minuter kvar tar orken slut på många håll och Halvorstorp kan göra två mål och vinner med 4-2

Bäst i Edet denna gång var Jocke Berg, tätt följd av mittbacksparet Jesper-Martin, Markku sliter som vanligt och John löpte mycket och bra. För övrigt var vi för lätta, men styrkan kommer med mer rutin på dom unga spelarna.

Tänk om vi kunde få anfallarna att träna mer så dom orkar en hel match, då kommer också målen troligen.

Krister A