Förlust på Lockörns IP

Igår måndag i ett oerhört vackert sommarväder spelade våra seniorer en på förhand mycket svår borta match mot ett av topplagen i Div 4 Västra, nämligen Lidköpings IF.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
       Jesper N      Henrik N   Martin K    Joakim B
                                      Tobias G
      Markus S      Tobias J       Nils O       Peter M

Markus O

Avb: Mikael B, Jonathan G

Som ni ser fattades det en hel del namn som ju brukar finnas med i  truppen, men p.g.a. skador och avstängningar var det väldigt många borta. Men detta märkte man inte mycket av då Edet startade matchen bra och efter ett litet initiativ till en början av Lidköping tog man tag i taktpinnen och det kändes bra. Lidköping hade svårt att ta sig igenom den för dagen defensiva 4-5-1 uppställningen. Men som så många gånger tidigare denna säsong gör man inget mål framåt och Lidköping kan efter ett långt inkast trycka in 1-0 bollen, väldigt tungt. Men man gräver inte ner huvudena för detta utan kämpar på och ett kvitteringsmål hade inte vart mer än rätt, även om man hade svårt att skapa några riktigt heta lägen. 1-0 i halvlek.

I andra kom man ut och fortsatte ungefär som i första och 1-0 stod sig länge, men så återigen efter ett långt inkast står man på hälarna och Lidköping kan återigen alldeles för lätt göra ytterligare ett mål. Sen sjabblar man bak i försvaret och 3-0 är ett faktum och innan matchen är slut så har man även gjort 4-0. Detta blir slutresultatet.

Som så många gånger förr saknas den riktiga mål instinkten framåt och när man sen släpper till bakåt alldeles för lättvindigt så vinner man inga matcher. För man gör ingen dålig match och resultatet speglar inte matchbilden, men sådan är fotbollen.

Bara att glömma denna match och redan nu börja ladda för derbyt på fredag, för då JÄVLAR ska det krigas för 3 väldigt viktiga poäng.

Fredag Kl. 19:00 på Ekaråsen blir det alltså derby match.. Vi hoppas på riktigt mycket folk och att väder gudarna är med oss. Se nu till att inte missa årets fotbolls höjdpunkt i kommunen, kommer bjudas på nationalsång, trial åkning uppför berget på ena långsidan av Ekaråsen samt en förhoppningsvis riktigt rolig fotbollsmatch!!