Edet ägde derbyt!!

Igår Fredag var det så dags för derby på Ekaråsen. Och vilken kväll det var, strålande sol, mycket folk (598 betalande), nationalsång och trial uppvisning uppför Ekaråsberget!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
                Jesper N     Henrik N      Martin K
                                       Nils O
      Joakim B     Tobias J       Martin E      Peter M

Jesper Ä         Markus O

Avb: John O, Mikael B, Jonathan G, Tobias G

På skadelistan fanns alltså fortfarande Mattias Ahlström som efter sin stukning ännu inte återhämtat sig.

I första halvlek fick vi se ett piggt Edet som kändes som det hetaste laget och det var även dom som tog ledningen efter 28 minuter genom Marcus Olsson, detta efter ett tungt vänsterskott i målvaktens högra hörn.. =) Men efter målet hände det som vi har sett tidigare denna säsong, nämligen att man blir lite passiva och låter motståndarna ta lite mer initiativ. Och precis som vanligt lyckas också motståndarna göra ett snabbt kvitteringsmål, lite olyckligt då Jesper och Henke försökte nå samma boll men tyvärr lyckades ingen nå bollen som letade sig fram till Mellquist istället som kunde rulla in 1-1 bollen. Detta blev även slutresultatet i denna första halvlek.

I andra halvlek såg det ut som i den första, Edet var det lag som tog initiativ och var hetast och man lyckades också skapade en hel del halv chanser. Efter ca en 15 minuter bytte Jesper Ä med Tobias G som nästan på sin första bollkontakt lyckades komma högst på en frispark och nicka in den i bortre krysset. Väldigt viktigt mål och helt rättvist.. Märktes att Edet var det hetare laget och det hann inte gå lång tid innan vi även hade en    3-1 ställning i matchen, detta efter en retur som Tobias G kunde skjuta in. Efter detta mål försökte väl Inland trycka fram folk men man hade väldigt svårt att ta sig igenom ett väldigt välsamlat Edet och man lyckades egentligen inte skapa någon riktigt het målchans. Istället kunde Edet göra ytterligare ett mål, denna gång genom John Olofsson. 4-1 slutade också detta första Edet derby för säsongen.

Riktigt skön och välbehövlig seger. Edet gjorde en riktigt bra match och man var hetare i varenda närkamp. Sen att Inland har kanske seriens bästa forwards par, märktes det inte mycket av.

Vilken härlig sommarkväll detta blev, kul att visa upp för all publik vilket lag i kommunen som nu inte bara är bäst inomhus utan även utomhus.. =) 4-1 börjar bli ett vanligt resultat mellan dessa lag.. Ni minns väl mellandags cupen senast... ; )

Nu är det bara en match kvar innan sommar uppehållet och visst hade det vart extremt skönt med en 3 poängare borta mot Wargön på torsdag.. Så nu är det bara att börja ladda om så ska vi allt kunna fixa det. Träning måndag och onsdag. Glöm inte bort pappersinsamlingen innan träningen på måndag, Kl 17.00 ska ALLA seniorer samlas för att hjälpas åt med detta, viktigt att alla ställer upp så vi kan starta träningen i tid.

Som ni kanske redan sett så finns det bilder från matchen uppe på sidan, dom hittar ni under Seniorer/Bilder/Matchbilder/

LEIF tipset blir förhoppningsvis uppdaterat inom dom närmsta dagarna, Topplistan för VM Tipset finns iaf uppe.

Ps. Ett stort tack till Calle och Malin som båda gjorde mycket bra framträdanden denna kväll. Ds