Sista B-lagsmatchen för våren slutade med förlust

B-laget åkte till Kamratgården för att spela mot Skoftebyns IF på söndagskvällen, det blev en lika frustrerande tillställning för lagledningen som dom senaste matcherna.
Vi har ingen aggresivitet i eget straffområde och därför trillar målen in i en jämn ström, det stod 2-0 i paus till Skoftebyn, båda målen kom efter hörna och båda gångerna lyckas dom trycka in bollen. Det första målet dock efter en prakträddning av Emil i målet men returen får dom slå in.

Vi ställde upp med följande lag i denna match.
Emil Bengtsson-Andreas Berg, Joakim Berg, Tobias Gustavsson, Markus Sandbeck-Andres Mortensen, Nils Olofsson, Markku Mustanoja, Christoffer Larsson-Nihad Kanjesic, Marcus Olsson,
Avbytare var, Henrik Nurmisto, Jonas Erlandsson och Tobias Carlsson.

Alla som ser denna laguppställning förstår ju att vi borde varit med bättre i matchen men det är något med B-laget just nu som inte stämmer, spelare skadar sig på uppvärmningen och då vi redan har en på bänken som är småskadad så blir det inte lätt.

Redan efter några minuter fick vi slänga in Henke då Nihad inte kunde fortsätta och bara det borde ju strärkt laget men så blev det inte, Tobias gick upp på topp och Henke tog plats i backlinjen men vi skapar ändå nästan ingenting.

I den andra halvleken gjorde Skoftebyn både 3 och 4 noll innan Marcus Olsson kunde peta in ett reduceringsmål genom att målvakten tappade bollen på hans fot, sedan gör Skoftebyn även 5-1 som blev slutresultatet.

Lagledningen i LEIF kan ta på sig ett av målen efter att ha bytt ut Sandbeck utan att ropa ner någon ersättare i backlinjen, övriga mål kom till precis som i den första, dålig täckning och bortrensning efter att Emil gjort räddningar.

Emil tillsammans med Jocke Berg och Christoffer Larsson var dom som utmärkte sig positivt i laget

Nu tar B-laget en välbehövlig vila och A-laget har bara Wargön borta på torsdag sedan är det semester.
Nu hoppas jag att alla småskador läker tills träningen drar igång igen i slutet på juli. Att sedan B-lagsspelarna behöver träna bättre är helt klart, vi hoppas på en nytändning.

Krister Andersson