Intervju med maj månads spelare Mikael Bengtsson

KA: En av dom sexton bästa 91-orna i Västergötland idag heter Mikael Bengtsson och kommer från Lilla Edets IF, vad jag kommer ihåg har vi aldrig haft någon spelare som nått så så långt förut i uttagningarna.

Mikael har varit på läger i Vara, Götene och Halmstad, VFF har spelat fyra matcher och vunnit samtliga, man vann över Bohuslän med 5-3, Småland med 3-0, Dalsland med 3-1 och mot Göteborg på Götaplan den 6 juni med 4-2

Mikael, det ser ut som det går väldigt bra för dig, du har gjort A-lagsdebut i Lilla Edet och ditt 16 års lag leder serien, hur känns det?
MB: Det känns bara bra

KA: Vad siktar du på rent fotbollsmässigt i framtiden?
MB: Ja Allsvenskan i alla fall.

KA: Vilket lag vill du helst hamna i då?
MB: IFK Göteborg så klart.

KA: Du skall inte gå till FCT då?
MB: Det är klart det kan jag ju göra först men det beror lite på vilket fotbollsgymnasium jag kommer in på, jag kan tänka mig att gå i Göteborg men just nu lutar det mest åt Trollhättan.

KA: Vad gör du mer än spelar fotboll?
MB: Är med tjejen och andra kompisar.

KA: Är det sant att du tackade nej till en A-lagsmatch för att du skulle vara med tjejen?
MB: Nej riktigt så är det inte, jag var med dig och rensade plast på bruket när Torben ringde och så hade jag spelat och tränat väldigt mycket så jag tyckte inte jag hade orken, och så hade jag lovat tjejen.

KA: Nu när vi gått igenom det fotbollsmässiga kan vi ju prata om andra saker du gillar.
Vad gillar du för musik?
MB: Hip Hop, ny musik.

KA: Oj då, det var ju inte så bra, jag håller på lite med dina lagkompisar Tomas och Andreas och lär dom om riktig musik, du kanske skall åka mer med mig till matcher så du får lära dig lite.

KA: Vad äter du helst?
MB: Skolans köttfärssås och spagetti, MC Donalds och pizza.
KA: Ja det svaret blev mamma nog glad över.

KA: Vad ser du helst för filmer?
MB: Komedier.

KA: Favoritlag utöver LEIF?
MB: Barcelona.

KA: Inte Wolverhampton då?
MB: Vad är det för något.

KA: Vad har du mest lust att göra just nu?
MB: Spränga Bergaströms bandspelare.
Obs. Vi sitter i klubbstugan på Ekaråsen och Bergaström har träning under oss och discomusiken flödar.

KA: Vad skall du göra i sommar under uppehållet?
MB: Spela fotboll ändå, vara en del ute i Anfasteröd.

KA: Skall du ut och fiska då?
MB: Nej Torsten har ingen båt så det får nog vara.

KA: Jag har bara sett dig ett par pojklagsmatcher och en B-lagsmatch, spelar du alltid till höger på mittfältet?
MB: Ja nästan alltid.

KA: Vad har du för tränare just nu?
MB: Torben i både senior och P16 lagen, tidigare tränare jag haft var Klas Arvidsson och Christian Schwarzlmüller.

KA: Hoppas du att du får vara med i derbyt mot Inland?
MB: Ja det är klart, jag hoppar in i slutet och sätter in 3-0 målet.

KA: Grattis till ditt avancemang i Västgötalaget och lycka till i fortsättningen.
MB: Tack