1 pinne i Thn-Derbyt

I Lördags var det så åter dags för Div 4 fotboll på Ekaråsen efter sommar uppehållet! Och vårat     A-Lag fick då möta svårast möjliga motstånd, iaf enligt tabellen som ju IFK Trollhättan leder. Det var strålande solsken och väldigt varmt, väldigt skönt för dom som kikade på men det såg rätt tungt ut att springa i hettan.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
                Joakim B    Henrik N      Martin K
                                    Mattias A
      Jon S     Tobias J       Martin E         Peter M

Jesper Ä         Tobias J

Avb: John O, Mikael B, Jonathan G

Som ni ser saknades 2 ordinarie från startelvan, nämligen Nils O (iväg på bröllop) och Markus O (avstängd)

Första 15 minuterna av matchen såg det rätt bra ut från båda håll och Edet spelarna såg ut att vara riktigt laddade och man hade nån halv chans men fick inte till det sista framför gamle Edet keepern Peter Karlsson. Men sedan avtog tempo och aggressiviteten ju längre halvleken led. 0-1 kunde IFK Trollhättan göra efter en fin nick skarv på hörna, kan dock nämnas att IFK spelaren fick göra målet alldeles för lätt, då Edet spelarna var alldeles för passiva framför sitt egna mål. 0-1 var också ställningen efter första halvlek ett resultat som kändes rätt så rättvist.

I andra halvlek var väl ingen höjdare från något utav lagen, IFK hade mest boll men speciellt många farliga lägen lyckades man inte skapa och det var istället Edet som kunde kvittera efter mål av inhopparen Jonathan Gustafsson framnickad av brorsan Tobias. 1-1 var ett resultat som IFK spelarna inte verkade allt för nöjda med och detta märktes av i slutet på matchen då dom visade upp hur dåliga man är på att ta lite motgångar, eller fick dom kanske solsting!? Iaf var det ingen vacker avslutning på matchen som domaren blåste av 3 minuter tidigare p.g.a. oroligheterna på planen.

Skönt med 1 poäng då man inte spelade på topp och det var ju ändå serie ledarna som var på besök. Nu blir det en tuff vecka med två matcher, först Corner på Onsdag i Lidköping och sedan den oerhört viktiga matchen mot jumbo laget Östadskulle på Söndag hemma på Ekaråsen.