Revanch mot Skepplanda

Reserverna hade revanch att utkräva för utklassningen på Forsvallen i våras där vi gjorde en av våra sämsta matcher under nuvarande lagledning, den enda match som i närheten var lika dålig var väl mot Gauthiod förra hösten.
Vi förlorade med 4-0 och det blev mycket rabalder efter detta.

Nu ställde vi upp med följande lagupställning. Emil Bengtsson-Mikael Andreasson,Christian Andersson, Nils Olofsson, Tomas Rivera-John Olofsson, Markku Mustanoja, Andres Mortensen, Mattias Karlsson-Markus Sandbäck, Markus Olsson.
På bänken började Jonas Erlandsson (in för Sandbäck 30 min.) Sebastian Arvidsson (in för Mattias Karlsson 35 min) Andreas Ekström (in för Tomas 45 min) och Alexander Mattsson.

Som ni märker var det en hel del nya namn med i laguppställningen denna gång, Christian Andersson kom tillbaka från Göta nu i sommar och gjorde en strålande match, han spelade hela matchen trots stora krampproblem i slutet.

Mattias Karlsson kom från Inland också nu i sommar och spelade från start på vänsterkanten men fick gå ut efter en dryg halvtimma med magproblem, Sebbe gick in och gjorde ett mycket bra inhopp.

Nisse Olofsson var med i B-lagen då han på grund av bröllop inte kunde medverka i A-lagets match mot IFK på lördagen, Nisse spelade i mittförsvaret tillsammans med Christian och då förstår ni att vi var ganska täta bakåt.

Markus Olsson var med på grund av avstängning i A-laget och han var tillsammans med John Olofsson på högerkanten i första och vänsterkanten i andra (skuggan) planens dominanter. Markus gjorde 1-0 och 2-1 målen själv före paus, det ena på frispark och i andra gjorde han 3-1 målet på en genomspringning.

I mitten av andra halvlek när det var 20 min. kvar och vi leder med 4-1 tappar vårt inre mittfält kraft och Skepplanda tar över helt, dom gör både 4-2 och 4-3 i sista kvarten och det blev onödigt spännande på slutet.

Jonas Erlandsson som kom in på topp redan i första halvlek, när Sandbäck gick ut med sitt onda knä, fick gå ned på inre mittfält för att hjälpa Markku och Andres och vi klarade oss med ett nödrop, Emil gjorde ett par vassa räddningar i varje halvlek.

Vi saknade dock inte chanser i slutet, John kunde dödat matchen när han fick bollen rakt på målvakten när han skulle stöta in den på ett fint inlägg från Olsson, John var bättre än någonsin förr i B-laget, han sprang, jagade på dom andra och var helt felfri när han skulle punktera matchen, så den missen kostade honom det allra högsta betyget denna gång.

Det har varit bra fart på träningen den senaste tiden, mycket folk och bra fart på benen, fortsätter vi så har både A och B lagen stor chans att hänga kvar, det saknades ändå ett par spelare som är skadade men som tur är har vi några mycket bra från 16 årslaget som kompletterar när det behövs, 6 - 7 spelare från 16 års laget spelade denna helg i A och B, vi måste försöka att inte slita på dom för mycket, därför är det viktigt att så många som möjligt tränar varje gång.

Krister A