Intervju med juni månads spelare Nils Olofsson

KA. Hej Nils, jag vill att du berättar så mycket du bara kan om dig själv.
NO. Jag är född och uppvuxen på en liten gård i åsbräcka med diverse olika djur.
Farsan har alltid haft lite dille på det där. Vi har haft hästar, kor, får, grisar, ankor, gäss, kaniner, hundar, katter, fåglar och om jag inte mins fel ett och annat övergivet rådjur.

Numera tillhör jag en av de där trollhätteborna som får pendla fram och tillbaka för träning och match. Men det e riktigt trevligt då vi e ett bra gäng som åker plus att man kan sitta och tråka dagens "gris" om denne åker med i bilen. Tyvärr är det ju inte så ofta numera då "grisen" för tillfället bor i västerlanda.

KA. Hur bor du i Trollhättan då?
NO. För närvarande är jag sambo med den vackra och Nygårds bördiga Anette. Så två i hus uppfödda lantmänniskor kan tydlgien bara sluta på ett sätt, i en 1:a mitt i stan. Fast det ska tilläggas att vi har börjat leta hus.

KA. Har du några andra intressen utöver fotbollen?
NO. Intressen utöver fotbollen måste väl vara teknik i alla dess former. För tillfället är det väl bilen och motorcykeln som det putsas och grejas med.
För er som ett tag såg mig köra runt på en rosa motorcykel kan jag bara tala om att den är såld och numera är det en större svart zx9r.

KA. Hur har fotbollskarriären sett ut hittils?
NO. Min fotbolls saga så här långt är ganska kort. Redan som 15-16 åring debuterade jag i Lilla Edets A-lag som då låg i division 4. Redan första året åkte vi ut om jag inte minns fel. Det var 94 eller 95. Sedan efter lumpen spelade jag något eller några år innan två dåvarande div. 2 klubbar hörde av sig och erbjöd kontrakt efter provspel. LSK och TIF. Närheten till kompisar och stan gjorde att jag spelade i TIF ett år innan det blev FCT. Då blev konkurensen lite för hård och efter några månader fick jag gå.
Därefter blev det TBIS ett år i div. 4 innan jag lockades hem till Edet igen och där jag fortfarander återfinns.

KA. Vad har du för planer inför framtiden, både fotbollsmässing och civilt.
NO. Planer för framtiden är lite difusa just nu. Har precis avslutat en 3-årig högskole utblidning som elektro/data ingenjör och vet inte riktigt vad jag ska göra av den ännu. Som jag redan sagt finns det lite planer på att skaffa hus också, medans det självklara målet med fotbollen för tillfället är att hänga kvar i div 4 med Edet.

KA. Tror du vi har nån chans att hänga kvar då?
NO. Jag tror chanserna att hänga kvar är goda. Jag tror att vi kan bli lite av höstens lag. Med tanke på det spelet vi spelade under stora delar av vårseongen är det inget omöjligt. Det vi har haft lite problem med är träningsviligheten och koncentartionen flera matcher i rad. Men det ser mycket bättre ut nu och vi avslutade våren godkänt tycker jag. Hade det inte varit för den där straffen som jag tyvärr ordnade mot Wargön, och deras i stort sett enda skott på mål gick in, hade vi haft än fler poäng. Känner en enorm revanchlust för den!

KA. Annars då, klubbens möjligheter i framtiden.
NO. Just nu tycker jag att det finns en tråd i allt som görs i Edet. Och det är bra för framtiden. Man måste ha en vision. Sen behövs det egentligen bättre vintertränings möjligheter i form av en inomhushall och en lite större ungdoms satsning är aldrig fel. Men jag vet att styrelsen jobbar bra med Anders i fronten. Sen behövs det självklart någon lite rutinerad spelare utifrån ibland som kan ryta i.. Vi är lite för mycket "kompis" i laget ibland och kräver därmed inte alltid så mycket av varann som vi borde.

KA. Jag har sett tendenser på träningarna den sista tiden att det varit mycket bra tempo och att ni går in i situationer i full fart, jag såg bland annat dig slänga en Ljungberglik blick efter Jon när han tacklade omkull dig på Skolan häromdagen, jag tror att om vi kan hålla kvar den typen av träning i höst så klarar vi oss lätt.
NO. Haha, jasså du såg det ja.. Två raka armar i ryggen hade fått vilken domare som helst att se rött. Men det är så det skall vara! Man får ge och ta på träningarna för att även kunna göra det på match och med tanke på det så ser det riktigt bra ut.
Sen får jag tillägga att det är kul att killarna vågar gå in i dueller med mig, du såg kanske att på samma träning fintade jag ner Jonas så han fick uppsöka sjukstugan.
KA. Jo jag fick ta hand om honom, men det var ju inte värre än att han kunde vara avbytare i senaste B-lagsmatchen.

KA. Hur blir det på årsfesten, några nya hyss.
NO. Ahh.. är det årsfest iår igen? Trevligt! Och jubileum dessutom.. Jag vet inte riktigt hur det kommit sig att jag blivit lekledare i A-truppen. Men förra året tog jag ju tag i det på årsfesten oxå. Tror att alla tyckte det var riktigt lyckat när jag anordnade "den allternativa prisutdelningen". Vi får se vad som händer i år, men Martin K är ganska benägen att behålla vandringspriset "årets Gris" så inget är omöjligt.

KA. Nåt annat du vill tillägga, inga djur i hemmet?
NO. Nej bara dammråttor, men apropå månadens spelare, är det inte snart dags att du blir hörsammad som månadens B-lags ledare Krister.
KA. Jag har funderat på att intervjua mig själv när det inte är några matcher längre fram i höst, det kunde väl bli kul, men om jag frågar Torben om han vill ta ut månadens B-lagsledare så väljer han säkert Jocke ändå, så då skiter det sig i alla fall.

KA. Tack för pratstunden Nisse, ha en rolig höst.
NO. Tack själv.