IFK Trollhättan - B 5-2

Som vanligt hade vi svårt mot IFK, jag minns inte när vi slog dom på bortaplan, denna gång tyckte jag vi skulle ha en bra chans, vi ställde upp med ett relativt starkt lag som såg ut enligt följande: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Christian Andersson, Jesper Nyqvist, Tomas Rivera – Christoffer Larsson, Jonas Erlandsson, Markku Mustanoja, Andres Mortensen – Jesper Älvenholm, Tobias Gustavsson. Avbytare var Sebastian Arvidsson, Tim Klaar och Andreas Ekström.

Ganska snart står det klart att IFK är ett mycket bättre fotbollsspelande lag och dom sågade sig igenom vårt mittfält med ett enkelt och vägvinnande spel, vi är helt enkelt för dåliga på detta spel, vi kan däremot kämpa bra som jag alltid sagt.

IFK skapade endast två målchanser trots sitt spelövertag, vi däremot skapade många fler trots att IFK var mycket bättre, märkligt.
Dom satte båda sina chanser och i paus stod det 2-0

Det fortsatte i samma stil i andra halvlek, vi kämpar och sliter oss till en massa chanser, ja det var också en del fina anfall, för all del, men IFK fortsätter att sätta sina chanser, när det står
3-0 får Tim på ett fint inlägg som Tobias G går upp och sätter i backen, stolpen och in, riktigt snyggt anfall.
Tim spelar förresten sin första seniormatch han spelar nästan hela matchen och gör ett jättebra jobb, han var med i dom flesta anfall vi hade som blev farliga.

Jesper Älvenholm kommer i slutet av matchen in i straffområdet i ett annat snyggt anfall och blir fälld och sätter själv i straffen som ger resultatet 5-2

Detta var en match mellan dom två bottenlagen i serien, jag fattar inte att vi aldrig kan vinna mot IFK Trollhättan, det är klart att dom är ganska mycket bättre på att spela fotboll, men vi borde någon gång ha tur och kunna kämpa ner dom, ja menar vi låg under med 3-0 när vårt inre mittfält började tappa denna gång så det beror ju inte på det, däremot kan vi ju ha svårt att komma tillbaka när vi inte har orken i slutet av andra.

Men som jag skrivit i dom senaste referaten och intervjuerna har det varit bra fart och uppslutning på träningarna den sista tiden, jag tror fortfarande på att vi har en chans med B-laget, A-laget är jag helt övertygad om att dom kommer att hänga kvar (annars får jag gå till Sjuntorp till våren)

Krister