Återigen poäng mot topplag

I Onsdags var vårat A-Lag i Lidköping för att där möta serie trean FC Corner. En på förhand mycket svår uppgift.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
               Joakim B      Henrik N      Martin K
                                  Mattias A
           Jon S       Nils O     Martin E      Peter M

Jesper N         Markus O

Avb: John O, Andres, Jonathan G

På skadelistan fanns Tobias J som ska operera sin armbåge och avstängda denna match var Tobias G och Jesper Ä.

I första halvlek fick vi se ett mycket piggt Edet som låg nära Corner spelarna som gärna vill rulla runt med hade stora svårigheter med detta. Och sett till chanserna den här första halvlek så borde Edet haft en ledning med minst 2 mål, efter att man bränt ett par frilägen samt en hel del chanser till, men som vi vet sedan innan har vårat A-Lag extremt svårt för att göra mål och ställningen 0-0 i första halvlek kändes extremt orättvist.

I andra halvlek kom Edet spelarna ut och körde på i ungefär samma stil som i första och med ca en kvart spelad hade man till slut lyckats få in en lednings boll genom Jesper Nyquist som kunde trycka in bollen efter att den gått i stolpen. Men tyvärr dröjde det inte särskilt lång tid innan FC Corner fick in den viktiga kvitteringen efter ett fint avslut från en FC Corner spelare. Efter detta målet gick Edet spelarna ner sig en aning medans FC Corner spelarna höjde sig en bra bit och det var dom som tog över matchen men några speciella farligheter lyckades man inte skapa så matchen slutade 1-1.

Hade man sagt innan matchen att man skulle få med sig en pinne på borta plan ifrån serie trean så hade man nog varit väldigt nöjd med detta men så som matchen var så känns det ändå som en liten besvikelse att man inte kunde knipa alla 3 poäng.. Men men alla poäng gör gött och det är nu på söndag då det verkligen gäller att ta 3 poäng. Då väntar Östadskulle på Ekaråsen, Kl 18.00 börjar denna match!