Viktig seger mot jumbon

Igår Söndag gästades vårat A-Lag utav jumbo laget Östadskulle. För en gångs skull var det inget strålande solsken som sken över Ekaråsen igår utan istället hängde molnen över Ekaråsen. Vilket säkerligen spelarna tyckte var skönt!

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
                Jesper N    Henrik N      Joakim B
                                   Mattias A
           Jon S       Nils O      Tobias G     Peter M

Martin E         Markus O

Avb: John O, Martin K, Jonathan G, Jesper Ä

Som ju alla vet så var detta en enormt viktig match för de bägge lagen, men det såg faktiskt inte speciellt nervöst ut på planen iaf inte i hemma laget som tog tag i spelet direkt och man började nästan direkt skapa lägen. Det allra första riktigt heta mål läget hade Tobias G efter ett perfekt inlägg från Jon på högerkanten men Tobias G lyckades tyvärr missa det helt öppna målet, samme man hade sedan ytterligare ett bra läge för ett ledningsmål då han kom fri med målvakten men denne gjorde en mycket fin benparad. Men som man brukar säga tredje gången gillt och det gällde även i den här matchen för när Tobias kom fri med målvakten 1 minut innan halv tids vilan fick han tryckt dit 1-0 bollen vilket inte var mer än rättvist. 1-0 i halvlek alltså.

I andra halvlek hade Edet spelarna lovat varandra att inte tappa initiativet i matchen och det gjorde man inte heller, utan Markus Olsson kunde göra  2-0 efter att han och Tobias G var uppe och krigade på en höjdboll som Markus nådde högst på och kunde nicka in 2-0. Efter detta skapade man en hel del men det dröjde ett tag innan man kunde öka på ledningen med ytterligare ett mål, detta kom till efter att Jesper Ä kommit fri med målvakten men missat skottet (eller var det en fint!? ) =) iaf så hann han upp bollen och kunde passa in bollen till Martin E som rundade en back och la in 3-0. Även 4-0 kom innan matchen var över och det gjordes utav Markus O som efter en fin nickskarv utav Jesper Ä kom fri med målvakten och kunde runda denne och lägga in 4-0 bollen som också blev slutresultatet.

Inte mycket att säga om resultatet i denna match, helt rättvist och Östadskulle hade knappt en farlighet under hela matchen. Bra gjort av vårat A-Lag att gå ut med en 100%-ig inställning vilket man tidigare haft lite svårt för mot lag som ligger lite sämre till, nu gäller det bara att ta fram samma inställning på Lördag igen då det är en minst lika viktig match som den igår.. Skepplanda står då för motståndet, Kl. 15:00 på Ekaråsen.. Välkomna ska ni vara då!

LEIF Tipset har inte uppdaterats på några matcher, men detta kommer att göras i veckan så håll utkik!!