3 nya härliga poäng

Igår Lördag var Skepplanda på besök för att försöka ge vårat formstarka A-Lag en tuff match. Vädret var inte det bästa, regn och många mörka moln, men trots detta så höll Ekaråsens gräsmatta mycket bra.

Nedan kan ni se hur startelvan såg ut, samt vilka avbytare som fanns med.

Tom
               Jesper N      Henrik N      Martin K
                                  Mattias A
           John O       Nils O     Martin E      Jon S

Tobias         Markus O

Avb: Jonas E, Christian A, Jonathan G, Jesper Ä

Som ni ser så saknades 2 "ordinarie" spelare, Peter M (avstängd) och Joakim B (jobb)

Det syntes med en gång att Edet spelarna nu har ett starkt självförtroende och att man nu verkligen tror på sig själva för det var Edet som tog tag i spelet direkt och man låg mycket tätt på Skepplanda spelarna som hade mycket svårt att skapa några farligheter. Däremot lyckades Edet vaska fram en del farligheter men det var inte förrän efter en halvtimme spelad som man lyckades få in bollen, detta efter en hörna som  Jon S kunde trycka in efter lite kalabalik framför Skepplanda målvakten. Just Edets hörnor den senaste tiden har varit mycket farliga så det kändes skönt att man också får lite utdelning på dessa!! 1-0 stod sig halvleken ut.

Till den andra halvleken kom man ut och fortsatte med samma spel som i den första och Skepplanda gavs inte stora ytor att hitta på några farligheter framåt utan det var Edet som kunde öka på till 2-0 på straff genom Henrik N efter att Martin E blivit kapad i straffområdet. Man lyckades även göra   3-0 detta genom Jesper Ä som fick göra sitt första mål för säsongen och vilket mål han fick gjort t.o.m. Roberto Carlos hade nog varit imponerad utav den frisparken... =) Klockrent i kryssribban och in, mycket vackert var det iaf och matchen kändes avgjord.. Edet fortsatte trumma på och man skapade en hel del mycket heta lägen men  3-0 fick räcka denna afton.. Ett resultat i underkant av vad det kunde vart, då Skepplanda knappt hade en farlighet under hela matchen och Edet hade ett par lägen som man "borde" gjort mål på!

3 nya viktiga poäng togs denna afton och det ser bättre och bättre ut i tabellen. Riktigt kul att slå Skepplanda, där ju Peter "Erra" Eriksson efter vårmötet sa till ALE Kuriren att "vinner man inte över Edet så hör man inte hemma i Div 4" och han hade nog rätt... Skepplanda är nog ett av dom två lagen som bör åka ur denna Div 4 serie...

Nåt mer som kan nämnas är att man nu är uppe i  7 matcher utan förlust, att man släppt in 3-dje minst med mål i serien och nu ligger på +3 i mål statistiken något som kan bli oerhört viktigt framåt höstkanten.. På Söndag spelar man nästa gång och då lär det bli riktigt tufft då man möter serie fyran Råda på borta plan..